شناسهٔ خبر: 25569992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ناکامی صهیونیست ها در خرد کردن اراده فلسطینیان

شمار شهدای تظاهرات ضد صهیونیستی ـ آمریکایی فلسطینیان به 63 نفر رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
تعداد زخمی‌های فلسطینی هم از 2800 تن فرا تر رفت. در ادامه تظاهرات روز نکبت ، هزاران فلسطینی دیروز نیز در غزه ، کرانه باختری و قدس به خیابان ها ریختند و علیه اشغالگری صهیونیست ها و انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس شعار سر دادند که با گلوله های جنگی و گاز اشک‌آور نظامیان رژیم اشغالگر روبرو شدند .
 در این حال، جنبش حماس اعلام کرد حضور مستمر ملت فلسطین در تظاهرات ضد صهیونیستی ناکامی اسرائیل در خرد کردن اراده فلسطینیان را ثابت کرد.
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی ( حماس ) با تاکید بر مبارزه علیه رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ملت فلسطین به راهپیمایی های بازگشت ادامه می دهد.
اسماعیل هنیه افزود : ملت فلسطین در غزه مواضع خود را با خون نوشته و از مسیرقطب نمای مقاومت منحرف نشده است.
هنیه با بیان اینکه توانایی ملت فلسطین در ایستادگی و مقاومت فراتر از تخیلات دشمنان است ، تاکید کرد: کشتارهای اخیر فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی نشان دهنده این است که راهپمیایی های بازگشت ، رژیم اشغالگر را متزلزل کرده است .

نشست اضطرای شورای امنیت درباره تحولات فلسطین نتیجه ای در بر نداشت.
در این نشست که اعضا به احترام شهدای فلسطینی یک دقیقه سکوت کردند، نماینده آمریکا بطور مداوم تلاش می کرد تاثیر اقدامات تنش زای واشنگتن بر کشتار فلسطینیان بدست نظامیان صهیونیست را رد کند. با این حال قرار است امشب بار دیگر نشستی برگزار شود و متن پیش نویس قطعنامه ای در اختیار اعضای شورا قرار گیرد . 
 
دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل هم در بیانیه ی اعلام کرد: حمایت بی قید و شرط آمریکا از رژیم کودک کش اسرائیل نشان داد کاخ سفید شریک اصلی جنایات صهیونیست هاست.
نظامیان صهیونیست روز دوشنبه راهپیمایی مردم غزه در هفتادمین سالگرد "روز نکبت" روز اشغال فلسطین و اعتراض آنان به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی را به خاک خون کشیدند. در این جنایت 62 تن شهید و حدود سه هزار نفر زخمی شدند. از زمان اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از 140 فلسطینی به شهادت رسیده اند.
 
­پنج کشور اروپایی عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد خطاب به مقامات رژیم صهیونیستی بر مخالفت با متوسل شدن نظامیان این کشور به خشونت بیش ازحد علیه فلسطینیان تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه از نیویورک، پنج کشور فرانسه ، انگلیس ، هلند ، سوئد و لهستان یک روز پس از اقدام اسرائیل به نسل کشی فلسطینیان در غزه در بیانیه مشترکی مخالفت شدید خود را با متوسل شدن بیش از حد به خشونت و زور اعلام کردند.
این کشورها از اسرائیل خواستند به حقوق اساسی فلسطینیان در برپایی اعتراضات مسالمت آمیز و اصل رعایت تناسب در توسل به زور هنگام دفاع از مصالح و منافع امنیتی خود پایبند باشد.
در این بیانیه مشترک از همه طرف ها درخواست شد اقدامات فوری را برای آرام کردن اوضاع و نشان دادن بالاترین حد از خویشتنداری انجام دهند.
بر اساس این بیانیه ، نظامیان اسرائیلی باید از متوسل شدن بیش از حد به خشونت علیه شهروندان غیر نظامی بی دفاع در غزه پرهیز کنند.
چین  هم ضمن ابراز نگرانی شدید از درگیری های خشونت آمیز در نوار غزه از مقامات فلسطینی و رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.
سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن مخالفت با اقدامات خشونت آمیز علیه شهروندان غیرنظامی از تشدید درگیری های خونین در مناطق مرزی غزه با فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرد.
وی از مقامات اسرائیلی و فلسطینی به ویژه اسرائیل خواستار خویشتنداری و جلوگیری از تشدید تنش ها و درگیری های بیشتر در اینگونه مناطق شد.
 
در چند کشور نیز تظاهرات ضد صهیونیستی برگزار شد. صدها نفر از قشرهای مختلف مردم، فعالان حقوق بشر و حامیان مردم فلسطین با تجمع برابر ساختمان نخست وزیری انگلیس خشم خود را از اقدام امریکا در انتقال سفارتخانه اش به قدس اشغالی و کشتار مردم مظلوم فلسطین ابراز کردند. در این تجمع اعتراضی  شماری از یهودیان از جمله خاخام های یهودی نیز حضور داشتند. 
در فرانسه هم گروه های صلح طلب و حامیان مردم فلسطین با برپایی تجمع اعتراضی جنایات اشغالگران در فلسطین را به شدت محکوم کردند.
شماری از شهروندان یونانی و تعداد از مسلمانان دیگر با تجمع در مرکز آتن حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند.
جمعی از مردم و اعضای احزاب مذهبی پاکستان هم در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار مردم غزه در اسلام آباد تظاهرات اعتراضی برپا کردند.
تظاهرکنندگان با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و زنده باد قدس همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.
 

نظر شما