شناسهٔ خبر: 25569209 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

همه چیز در مورد پرسپولیس فصل آینده

چه بازیکنانی می مانند؟

پرسپولیس برای فصل هجدهم با دو مشکل عمده مواجه شده است؛ اول این که پنجره نقل‌و انتقالاتش بسته شده و در ثانی، برخی بازیکنان قصد جدایی از جمع سرخپوشان را دارند. با این اوصاف، شرایط برای حفظ این ستاره‌ها سخت می‌شود. برانکو از مدیران باشگاه خواسته حتما قراردادها به‌صورت کامل تمدید شود ولی تعدادی از بازیکنان نمی‌خواهند در تیم بمانند یا هنوز تصمیم نهایی را نگرفته‌اند. از سوی دیگر، برخی بازیکنان نیز نتوانسته‌اند رضایت کادرفنی را به‌دست بیاورند و به اجبار از تیم می‌روند. به هر حال با شرایط فعلی، پرسپولیس سه فهرست دارد که در ادامه می خوانید:

صاحب‌خبر -

فهرست اول: بازیکنانی که قطعا در پرسپولیس می مانند. این دسته از بازیکنان یا قرارداد دارند یا قراردادشان را تمدید کردهاند. آنها نیاز دارند قبل از شروع فصل، به هیات فوتبال تهران رفته و کارت بازی خود را دریافت کنند تا در فصل آتی بدون هیچ مشکلی برای سرخپوشان بازی کنند. البته محمد انصاری از این جمع، پنج شش مشتری اروپایی دارد ولی مشخص نیست رفتنی شود یا نه. این بازیکن گفته اگر پنجره نقل و انتقالات باشگاه بسته بماند، معرفت نشان داده و در تیم می ماند در غیر این صورت از پرسپولیس می رود. بقیه این بازیکنان ماندنی هستند و در فهرست فصل آینده برانکو حضور دارند: «علیرضا بیرانوند، بوژیدار رادوشویچ، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، شجاع خلیلزاده، شایان مصلح، محسن ربیعخواه، احمد نوراللهی، بشار رسن، گادوین منشا، علی علیپور و سیامک نعمتی.» با این حساب 13 بازیکن از حالا برای فصل آینده قطعی هستند.

فهرست دوم: این فهرست شامل بازیکنانی است که هنوز تصمیم نهایی را نگرفتهاند و معلوم نیست قراردادشان را تمدید میکنند یا بهدنبال جدایی از این تیم هستند. پنج بازیکنی که حضورشان می تواند اسکلت تیم را قوت ببخشد و جداییشان، باشگاه را حسابی به دردسر میاندازد. این پنج بازیکن اگر از پرسپولیس جدا شوند، باشگاه نمیتواند جای خالیشان را براحتی پر کند بخصوص که پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات تابستانی محروم است. نام این بازیکنان را می خوانید: «صادق محرمی، کمال کامیابینیا، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان و وحید امیری.» از این جمع، صادق محرمی فعلا جداییاش قطعی شده است.

فهرست سوم: در این فهرست نام بازیکنانی وجود دارد که بنا به دلایلی، احتمال حضورشان در فصل آینده کم است. مثلا احسان علوانزاده، حمیدرضا طاهرخانی و آدام همتی نتوانستند رضایت قطعی کادرفنی را بهدست بیاورند و جداییشان تقریبا قطعی است. ابوالفضل درویشوند نیز در فصل آینده باید به لیست بزرگسالان اضافه می شود که در این صورت، یک سهمیه تیم از بین خواهد رفت و البته جایی هم برای اضافه کردن بازیکن جدید در فهرست وجود ندارد. با این حساب جدایی درویشوند نیز تا حد زیادی قطعی است. باقی بازیکنان هم شانس کمتری برای بازی داشتهاند و تنها به تمرین میآمدند تا تعداد بازیکنان حاضر در محل تمرین تیم را افزایش بدهند. نام این هفت بازیکن را که احتمالا در فصل بعدی در فهرست تیم جایی ندارند، می خوانید: «حمیدرضا طاهرخانی، احسان علوانزاده، ابوالفضل درویشوند، آدامهمتی، محمداحسان حسینی، محمدحسین اسدی و سعید حسینپور.»

اختلاف ملیپوشهای پرسپولیس با باشگاه

پرسپولیس فصل را عالی تمام کرد؛ با گل دقایق پایانی سیدجلال به الجزیره و صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا. کار این باشگاه اما تازه شروع شده است چراکه باید علاوه بر تمدید قراردادها، به فکر پول جور کردن باشند. این باشگاه بتازگی قرارداد برانکو را دو سال تمدید کرده و طبیعتا باید برای این قرارداد و همینطور قراردادهای جدید، پول هزینه کند. اما در این بین یک مساله تبدیل به محل مناقشه بازیکنان ملیپوش و باشگاه پرسپولیس شده است. امسال فیفا تصمیم گرفت پاداش حضور بازیکنان را در جامجهانی به شکل چشمگیری افزایش دهد. برای بازیکنان تا پایان مرحله گروهی، 22 روز پاداش 8500دلار محاسبه میشود که سرجمع زدن این رقم، پول هنگفتی را برای باشگاهها و بازیکنان به ارمغان میآورد. بازیکنان معمولا سر این مساله با باشگاه خود توافق میکنند، اینکه نیمی از پول به هر یک از طرفین برسد. مثلا درباره قرارداد انصاریفرد، جهانبخش و... این اتفاق افتاده است. ملیپوشهای استقلال هم با باشگاه در این زمینه توافق کردهاند. در پرسپولیس اما سراین مساله اختلاف وجود دارد.

نظر شما