شناسهٔ خبر: 25551422 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

آفریقای جنوبی سفیر خود از فلسطین را فراخواند

آفریقای جنوبی در واکنش به کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان بدست نظامیان اشغالگر صهیونیست، سفیر خود در اراضی اشغالی فلسطین را فراخواند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران: آفریقای جنوبی روز گذشته (دوشنبه) در پی تشدید درگیری‌ها در نوار غزه و شهید شدن دست کم ۵۹ فلسطینی، سفیر خود در اراضی اشغالی فلسطین را فراخواند.

وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به حمله شرورانه و نامطلوب نیرو‌های رژیم صهیونیستی به فلسطینیان، دولت آفریقای جنوبی تصمیم گرفته است سفیر خود در اسرائیل را احضار کند. قربانیان در تظاهراتی صلح آمیز علیه اقدام تحریک آمیز آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس شرکت کرده بودند.»

وزارت خارجه آفریقای جنوبی همچنین تجاوز خشونت آمیز نیرو‌های مسلح رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد. آفریقای جنوبی در ادامه این بیانیه از نظامیان رژیم صهیونیستی درخواست کرد که از نوار غزه خارج شوند و به تهاجمات خشونت آمیز و مخرب خود به سرزمین فلسطینیان پایان دهند؛ زیرا اقدامات نیرو‌های رژیم صهیونیستی مانع دستیابی به یک راهکار مسالمت آمیز برای حل اختلافات می‌شود.

دولت ترکیه هم روز گذشته به منظور همدردی با مردم مظلوم فلسطین، سفرای خود در واشنگتن و تل آویو را برای مشورت درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی فراخواند.

روز گذشته (دوشنبه) فلسطینیان در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی و همچنین به مناسبت هفتادمین سال تأسیس رژیم صهیونیستی یا همان «روز نکبت» --روز اشغال فلسطین بدست نیرو‌های صهیونیست-- در نوار غزه تظاهرات کردند. این در حالی است که نظامیان سرکوبگر رژیم صهیونیستی این تظاهرات را به خشونت کشاندند که این اقدام آن‌ها منجر به شهید شدن دست کم ۵۹ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۲۵۰۰ نفر شد.

این در حالی است که کاخ سفید در واکنش به کشتار بی رحمانه مردم فلسطین به دست نظامیان صهیونیست، به جای محکوم کردن این اقدام، در ادعایی بی اساس جنبش حماس را مسئول این واقعه دانست!

ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ، به همراه همسرش «جرد کوشنر» در مراسم افتتاح سفارت جدید آمریکا در قدس اشغالی حضور داشت. داماد ترامپ یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

نظر شما