شناسهٔ خبر: 25543667 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

نصرالله: اعتماد به آمریکا حماقت است

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: اعتماد به تعهدات و وعده های آمریکا حماقت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم، مراسم دومین سالگرد شهادت فرمانده جهادگر حزب الله شهید مصطفی امین بدر الدین معروف به "سید ذوالفقار" در مجتمع تربیتی شاهد در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت آغاز شد.

قرار است سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در این مراسم سخنرانی کند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی دو سال پیش در جریان حمله به محل اقامت مصطفی امین بدر الدین در نزدیک فرودگاه دمشق ، این فرمانده مقاومت را به شهادت رساندند.

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در آغاز سخنرانی خود گفت: آغاز عملیات جهادی کار و ابتکار تعدادی از برادران رزمنده از جمله مصطفی بود. آنها جزء پیشگامان در عرصه مقاومت هستند و عمرشان را در این میدان گذاشتند و ابتکارهای خوبی خلق کردند، کسانی که در زمینه نظامی و امنیتی فعالیت می کنند اصل این است که نام و تصاویرشان مخفی بماند و این از اصول این تعهد است روزگاری باید نام این افراد را با طلا نوشت چه کسانی که شهید می شوند و یا کسانی که همچنان زنده می مانند

وی افزود: سید ذوالفقار مسئول چندین پرونده و جبهه حساس از جمله مقابله امنیتی با رژیم صهیونیستی بود، همچنین پرونده فلسطین و عراق را نیز بر عهده داشت.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: مصطفی در میدان سوریه نیز از روز نخست تا زمان شهادتش مسئولیت هایی بر عهده داست. در هر عرصه و میدانی که مسئولیتی بر عهده داشت پیروز وسربلند خارج می شد.

وی تصریح کرد: ذوالفقار نه تنها در سوریه با تروریست ها جنگید بلکه به طور جدی برای فروپاشی و متلاشی کردن شبکه های تروریستی در سوریه جنگید تا نتوانند خودروهای بمب گذاری شده به لبنان ارسال کنند؛ سید مصطفی در پیروزی به دست آمده در عراق نیز سهم بالایی داشت باعث خروج آمریکایی ها شد. حتی وی در پیروزی اخیر بر داعش نیز سهم بسزایی داشت.

دبیرکل حزب الله در ادامه افزود: ارتش سوریه وارد نبرد دیگری در یرموک و محله القدم می شود و در آستانه تامین و برقراری امنیت کامل در سرتاسر پایتخت دمشق است، ما همزمان با نزدیک شدن به پیروزی نهایی و کامل در سوریه در حال احیا و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای مان هستیم، پیروزی اصلی در سوریه در مرحله نخست مرهون تلاش ها و جانفشانی های سوری ها است البته که برای متحدان سوریه نیز شرف و افتخار سهیم بودن در این پیروزی وجود دارد

سید حسن نصرالله اظهار داشت: آن چه که برای آمریکا در منطقه مهم است و اهمیت دارد حفظ منافع این کشور و همچنین منافع رژیم صهیونیستی است. همه باید به قطعنامه ها و مصوبات بین المللی احترام گذارند ولی دولتمردان آمریکا هیچ احترامی قائل نیستند. واقعا و به هیچ وجه نمی توان به وعده ها و تعهدات آمریکایی ها اعتماد کرد

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان افزود: آمریکا حتی منافع و مصالح متحدان و هم پیمانان خود را نیز مراعات نمی کند. ما نمی توانیم به آمریکا به عنوان یک میانجی اعتماد کنیم. وقتی آمریکا منافع و مصالح متحدان و کشورهای هم پیمان خود را مد نظر قرار نمی دهد آیا باید توقع داشته باشیم که مصلا منافع کشورهای عربی را مراعات کند.

وی تصریح کرد: تجربه آمریکا در خصوص توافق هسته ای با ایران تاکید کرد که مذاکره مسیره حل تنش با رژیم صهیونیستی نیست

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: اخبار منتشر شده درباره شهادت چندین ایرانی در جریان درگیری های هفته گذشته سوریه با رژیم صهیونیستی دروغ و بی اساس است، 55 فروند موشک از سوریه به سوی اراضی اشغالی فلسطین شلیک شد و تعدادی از پایگاه های نظامی اسرائیل را هدف قرار داد.

وی افزود: رسانه های کشورهای حوزه خلیج فارس در خصوص اتفاقات سوریه در شب حمله موشکی مبالغه آمیز بود. آن چه که در خصوص جولان رخ داد شلیک 55 فروند موشک به این منطقه بود و برخی از موشک ها بزرگ بودند. پدافند هوایی سوریه به آسانی با موشک های اسرائیلی مقابله کرد

سید حسن نصرالله گفت: واکنش موشکی منحصر به فرد به تجاوزگری رژیم صهیونیستی ثابت کرد که دشمن نباید پا را از خطوط قرمز فراتر گذارد، تجاوز اسرائیل به سوریه و محور مقاومت در زمان مناسب و به شکل مناسب داده خواهد شد، حمله موشکی منحصر به فرد یکی از شیوه های واکنش به تجاوزگری مستمر اسرائیل به سوریه است.

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان گفت: شهرک نشینان صهیونیست در جولان و شمال فلسطین در پی حمله موشکی به مناطق اشغالی جولان مجبور شدن به پناهگاه بروند، اسرائیل جرات نکرد پاسخ بدهد زیرا این پیام را دریافت کرد که واکنش موشکی بعدی قلب فلسطین اشغالی را هدف قرار خواهد داد.

وی افزود: واکنش موشکی منحصر به فرد سوریه به اسرائیل و حمله موشکی به جولان اشغالی در زمانی رخ داد که تهدیدهای مستمر طرف صهیونیستی ادامه داشت. مرحله جدیدی در تنش با اسرائیل ایجاد شده است که با حمله موشکی منحصر به فرد آغاز شد.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: پیام حمله موشکی مقادش این است که اسرائیل از این به بعد نمی تواند سوریه را مباح شمارد و هر زمانی خواست به آن حمله کند.. پیام حمله موشکی به جولان اشغالی به اسرائیل این است که تو ( اسرائیل ) نمی توانی از امروز به بعد تهدید کنی و بزنی و بدون مجازات بروی، رژیم صهیونیستی برخی پایگاه ها و مناطقی را هدف قرار داد که تخلیه شده بودند.

نصرالله افزود: ترامپ به زودی و تا چند هفته آینده طرح شوم معامله قرن را اعلام می کند. آنچه که هفتاد سال قبل در فلسطین رخ داد لکه ننگی بر پیشانی بشریت است؛ جبهه داخلی اسرائیل برای جنگ جدید آمادگی ندارد و به همین علت صهیونیست ها فورا تجاوز به سوریه را متوقف کردند و خواستار آرامش شدند.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: موضع کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در قبال تجاوز نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه بسیار ننگین و شرم آور بود و زشت تر و قبیح تر از آن چیزی نیست، این مردم بحرین هستند که موضع واقعی و حقیقی این کشور را تببین می کنند نه وزیر امور خارجه آن و مواضع قبیحانه اش

وی افزود: ما در مقابل یک مرحله جدیدی در سوریه قرار داریم و مهم ترین دستاوردی که به تازگی به دست آمد شکست هیبت پوشالین اسرائیل بود، شب موشکی ( حمله موشکی به مناطق اشغالی جولان ) به جامعه جهانی گفت که ما سوریه را به حال خود رها نمی کنیم و تنها نمی گذاریم و مسئولیت ما تثبیت این معادله است، ما در مقابل یک چالش بزرگی به نام معامله قرن قرار داریم که باید با آن مقابله کرد.

وی تاکید کرد: غزه امروز با گرسنگی و اوضاع فاجعه باری مواجه است و نزدیک است اوضاع غزه نیز مانند اوضاع یمن شود. معامله قرن یعنی این که قدس پایتخت ابدی اسرائیل است و هیچ حق بازگشتی برای آوارگان فلسطینی وجود ندارد به طور خلاصه می توانیم بگوییم معامله قرن زیر پا گذاشتن نهایی موضوع و آرمان فلسطین است حال در چنین شرایطی وظیفه انسان های شریف و باوجدان و بزرگ چیست؟ از موارد معامله قرن فشار بر ایرانی است که در اوج قدرت قرار دارد. اوج فشار بر ایران ؛ خروج آمریکا از توافق هسته ای و اشاره به تهدیدات جدید است.

نظر شما