شناسهٔ خبر: 25541694 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان آغاز شد/ اعتماد به امریکا حماقت است

«سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان در سالروز شهادت «سیدمصطفی بدرالدین» فرمانده ارشد نظامی این حزب، سخنرانی کرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /  وی به صورت ویدیو کنفرانس برای حاضران در مراسمی که به این مناسبت در حومه جنوبی بیروت برگزار می شود، سخنرانی می کند.

بدرالدین معروف به «ذوالفقار» فرمانده ارشد نظامی حزب الله بود که دو سال پیش در نبرد با گروه های تروریستی تکفیری در سوریه به شهادت رسید.

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: پس از همه تجربیاتی که با آمریکایی ها به دست آمده، اعتماد به تعهدات و وعده های آمریکا حماقت است.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه ارزش های انسانی هیچ جایگاهی در تصمیم های آمریکا ندارد، تاکید کرد که برای آمریکا در درجه نخست منافع این کشور و سپس منافع رژیم صهیونیستی اهمیت دارد.
نصرالله گفت: تجربه ثابت کرده است که دولت های آمریکا حتی منافع همپیمانان خود را محترم نمی شمارند. در توافق هسته ای منافع اروپایی ها پایبندی به آن بود اما آمریکایی ها از آنها نظرشان را نخواستند
وی افزود: در شرایطی که آمریکا منافع همپیمانانش را نادیده گرفته، آیا باید از آن انتظار داشته باشیم منافع کشورهای عربی را مهم بداند؟
دبیرکل حزب الله تصریح کرد: تجربه برخورد آمریکا با برجام تایید کرد که مذاکره، راه حل نزاع با اسرائیل نیست.

*
جولان
دبیرکل حزب الله در ادامه به حملات اخیر از خاک سوریه به منطقه جولان تحت اشغال رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: آنچه چند شب پیش در جولان اتفاق افتاد، یکی از شکل های پاسخ به تجاوزهای صهیونیست ها به سوریه است.
وی گفت: 55 موشک به جولان اشغالی شلیک شد و اسرائیل تلاش دارد تا خسارت های آن را پنهان کند.
نصرالله پیام حملات اخیر به مناطق اشغالی را این دانست که اسرائیل از امروز به بعد نمی تواند به سوریه تجاوز کند و پاسخی دریافت نکند.
وی پاسخ موشکی بی سابقه در جولان را «مرحله جدیدی از نبرد با اسرائیل» عنوان کرد.
نصرالله یادآور شد: پاسخ موشکی در جولان اشغالی در حالی انجام گرفت که تهدیدات ادامه دار اسرائیل وجود داشت./ ایرنا

کلمات کلیدی

برچسب‌ها:

نظر شما