شناسهٔ خبر: 25534387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

یازدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری در بیرجند برگزار شد

خبرگزاری شبستان: همزمان با برگزاری یازدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری با حضور مشاور وزیر بهداشت از ۲۵ نفر از «اساتید ارتقا یافته و بازنشسته و صاحبان فرایند برتر دانشگاهی» در بیرجند تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حسن امین لو مشاور وزیر بهداشت امروز (24 اردیبهشت) در یازدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری اظهار داشت: ثمرات طرح تحول سلامت را در استان خراسان جنوبی با کارها و اقدامات بزرگی که در چند سال گذشته انجام شده است،‌می توان مشاهده کرد.

 

وی با اشاره به تمیزی شهر بیرجند گفت: این مهم نشان دهنده فرهنگ و تمدن بالای مردم حاشیه کویر است.

 

وی به جایگاه هیات علمی دانشگاهها در ارتقای سطح فرهنگ کشور هم اشاره ای کرد و افزود: بر همین اساس در قانون بودجه امسال، توجه ویژه ای به حقوق و مزایای این جامعه شده است.

 

کاظم قائمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در این مراسم از تحصیل ۳ هزار و ۵۱۱ دانشجو در این دانشگاه خبر داد و گفت: این دانشگاه ۹ دانشکده و ۲۵۹ هیات علمی دارد.

 

وی رسیدن به جایگاه دانشگاه برتر در شرق کشور را یکی از چشم اندازهای مهم هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: این دانشگاه در بحث قبولی آزمون دستیاری از رتبه ۱۶ به دوم کشور در سه سال اخیر رسیده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال زمینه جذب دانشجو در دانشکده داروسازی فراهم شود.

 

وی با اشاره به اینکه بیمارستان رادیوتراپی ایران مهر بیرجند به همت خیرین ساخته شده است، ادامه داد: تاکنون ۴ هزار مورد شیمی درمانی و ۴۳۰ مورد رادیوتراپی در این مرکز انجام شده است.

 

محمود گنجی فر دبیر یازدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری هم در این جلسه گفت: در این جشنواره از ۲۵ نفر شامل اساتید ارتقاء یافته، اساتید بازنشسته، اساتید اخلاق و صاحبان فرایند برتر دانشگاهی تقدیر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ۵۶ مقاله به دبیرخانه همایش کشوری آموزش پزشکی ارسال شده است، افزود: در راستای برگزاری این جشنواره ۳۶ فرایند آموزشی دریافت شد که ۶ فرایند برتر دانشگاهی، ۳ فرایند برتر کلان منطقه‌ای و یک فرایند کشوری بود.

 

نظر شما