شناسهٔ خبر: 25533147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

چهار هزار مورد شیمی درمانی در بیرجند انجام‌شده است

بیرجند- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: چهار هزار مورد شیمی‌درمانی در بیمارستان ایران‌مهر بیرجند از زمان افتتاح تاکنون انجام‌شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قائمی صبح دوشنبه در یازدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ۹ دانشکده، ۲۵۹ هیئت‌علمی و سه هزار و ۵۱۱ دانشجو دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از ۲۵۹ عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۱۰ نفر استاد تمام، ۴۴ نفر دانشیار،۱۳۰ نفر استادیار و الباقی مربی هستند.

قائمی ادامه داد: ارتقاء سلامت در منطقه از طریق ارتقاء آموزش و پژوهش و رسیدن به دانشگاه برتر شرق کشور دیدگاه و استراتژی هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

وی افزود: از سال ۹۲ تا کنون تعداد استادان دانشگاه از یک نفر به نه نفر، دانشیاران از ۱۶ نفر به ۴۴ نفر، استادیاران از ۸۱ به ۱۳۰ نفر و مربیان از ۴۷ نفر به ۷۶ نفر افزایش‌یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دانشجویان دانشگاه نیز از  طی سال‌های ۹۲ تا ۹۶ در رشته پزشکی و دندانپزشکی از ۶۰۸ نفر  به ۹۷۹ نفر، در مقطع ارشد از ۶۶ نفر به ۱۸۳ نفر، و در مقطع PHD  از دو نفر به ۲۰ نفر رسیده است.

قائمی اظهار کرد: همچنین رتبه دانشگاه در بحث قبولی آزمون دستیاری از رتبه ۱۶ به رتبه دوم کشوری در سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶رسیده است که بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: صدور مجوز دانشگاه داروسازی، راه‌اندازی سلامتکده طب سنتی شرق در محل امامزادگان باقریه، راه‌اندازی کلینیک تخصصی پزشک خانواده و ساخت مجتمع فرهنگی - رفاهی سلامت از دیگر اقدامات و تلاش‌های دانشگاه طی سال‌های ۹۲ تا ۹۶ بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: بازسازی و بهبود فضای ویژگی اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند، اتمام ساخت و بهره‌برداری از بیمارستان رازی و برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی اولین دوره دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه نیز طی سال‌های ۹۲ تا ۹۶ رخ‌داده است.

قائمی افزود: ساخت بیمارستان رادیوتراپی ایران‌مهر با کمک خیرین نیز یک اقدام مهم در راستای افزایش خدمات درمانی به هم استانی‌ها بوده است  که تاکنون در این مرکز ۴۳۰ مورد رادیوتراپی و ۴ هزار مورد شیمی‌درمانی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در سال جاری برای دانشکده داروسازی جذب دانشجو داشته باشیم.

نظر شما