شناسهٔ خبر: 25522045 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کمیته امداد خراسان شمالی 32 هزار سالمند دارد

عباس اهرابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: 21 هزار و 100 نفر از سالمندان در مناطق روستایی و 10 هزار و 900 نفر نیز در مناطق شهری زندگی می

صاحب‌خبر - عباس اهرابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: 21 هزار و 100 نفر از سالمندان در مناطق روستایی و 10 هزار و 900 نفر نیز در مناطق شهری زندگی می کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: از مجموع سالمندان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان 22 هزار نفر زن و 10 هزار نفر مرد هستند.
وی با تأکید بر اینکه ‌اکنون جامعه به سمت سالمندی پیش می‌رود، افزود: این نهاد همواره ارائه خدمات به گروه سالمندان را در دستور کار دارد و براین اساس خدمات خود را به‌صورت تخصصی‌ در قالب نیازهای معیشتی، درمانی و هزینه نگهداری از سالمندان زمین‌گیر ارائه می‌کند.
اهرابی با ذکر اینکه این نهاد ماهیانه مبلغ 15 میلیارد ریال به سالمندان کمک‌ معیشت پرداخت می‌کند، ادامه داد: برای نگهداری از سالمندان زمین‌گیر در منزل نیز ماهیانه یک میلیون ریال به آنها پرداخت می‌شود.
وی همچنین درباره سالمندانی که توانایی انجام فعالیت دارند نیز گفت: کمیته امداد خراسان شمالی برای ایجاد انگیزه و روحیه سلامت در این قشر اقدام به راه‌اندازی مشاغل خرد در بین این افراد کرده به ‌طوری ‌که با استفاده از مهارت‌ آنها در این مشاغل حس امید به زندگی را افزایش داده است.
خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفر در شمال شرق کشور واقع است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی انتهای پیام

نظر شما