شناسهٔ خبر: 25492777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فسخ ۹۰ قرارداد راکد در سال گذشته

مدیر حقوقی وامور قرارداد‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از بانگری و اصلاح قوانین و مقررات، بخش نامه‌ها و آیین نامه‌های این سازمان در راستای تسهیل در امورسرمایه گذاران و متقاضیان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرهاد اصل ایرانی فام در آیین اختتامیه همایش تخصصی مدیران حقوقی شرکت شهرک‌های صنعتی سراسرکشور در شیراز، افزود: فرآیند بازنگری و اصلاح قوانین درحال اجرا است و تا نیمه نخست امسال به پایان می‌رسد.

وی با تاکید برشناسایی قوانین و مقررات بازدارنده تولید و سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی و تلاش به منظور اصلاح آن‌ها در راستای شفافیت بیشتر و نیز بهبود فضای کسب و کار گفت: وضع قوانین حمایتی در راستای حمایت از سرمایه گذاران و تحقق تولید ایرانی و اشتغال پایدار در دستورکار این سازمان قرارگرفته و گام‌های موثری برداشته شده است.

مدیر حقوقی وامور قرارداد‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف قرارداد‌های راکد و فسخ آن‌ها با هدف واگذاری اراضی به سرمایه گذاران واقعی گفت: بر اساس قانون چنانچه متقاضیان پس از اعطای مهلت‌های قانونی نسبت به ساخت و ساز اقدام نکنند، قراردادآن‌ها فسخ و به سرمایه گذارانی که اهلیت لازم را داشته باشند واگذار می‌شود.

اصل ایرانی فام افزود: با نظارت و پایش مستمر بر وضعیت ساخت و ساز و نیز فسخ قرارداد‌های راکد، امکان بورس بازی زمین در شهرک‌های صنعتی به صفررسیده است.

وی تصریح کرد: در این زمینه در سال گذشته حدود ۱۰۳ هکتار زمین درقالب ۹۰ قرارداد راکد مربوط به دهه‌های ۷۰ و ۸۰ فسخ واین اراضی در اختیار سرمایه گذاران دیگر قرارگرفت.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس نیز از رسیدگی و بررسی پرونده‌های راکد صنعتگران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: این پرونده‌ها در ۴ جلسه هیات حل اختلاف و داوری با حضور داور و حکم مرضی‌الطرفین در دفتر مرکزی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بررسی و رسیدگی شد.

احد فتوحی افزود: با بررسی ۴۴ پرونده درنهایت منجر به فسخ قطعی ۳ پرونده شدکه بیش از ۳۱ هزارمتر زمین بازگردانده و به سرمایه گذاران واقعی واگذارشد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بابیان اینکه تعیین تکلیف قرارداد‌های راکد و فسخ و آزادسازی آن‌ها از برنامه‌های مهم است گفت: با واگذاری اراضی راکد به متقاضیان دیگر، روند ساخت‌وساز و اجرای طرح‌های صنعتی شتاب می‌گیرد.

وی عدم دریافت پروانه ساختمانی، عدم ساخت‌وساز، عدم اخذ پروانه پایان کار، بدهی مالی، بدهی حق شارژ و گاز، انقضا اعتبار یا ابطال جواز تأسیس و عدم انعقاد قرارداد و تحویل را ازجمله موارد تخلف طرف‌های قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعلام کرد که در جلسات هیأت حل‌اختلاف و داوری موردبررسی قرار می‌گیرد.

فتوحی تعیین تکلیف قرارداد‌های راکد و غیرفعال از طریق هیأت حل اختلاف و داوری را یک راهکار مفید و تخصصی در برخورد با واحد‌های متخلف بدون ارجاع به مراجع قضایی دانست و بیان کرد: فسخ قرارداد‌های راکد و غیرفعال در شهرک‌های صنعتی با جدیت دنبال خواهد شد تا به‌واسطه آن، زمین موردنیاز برای سرمایه‌گذاران واقعی برای ایجاد واحد‌های تولیدی و فرصت‌های شغلی در سطح این استان فراهم شود.

همایش تخصصی مدیران حقوقی و امور قرارداد‌های شرکت‌های شهرک‌های صنعتی سراسر کشور با هدف بحث و تبادل نظر و بررسی راهکار‌های حقوقی حمایت از سرمایه گذاران در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی و تولید کالای ایرانی، با حضور معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به مدت دوروز به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در شیراز برگزارشد.
انتهای پیام/ر

فسخ  ۹۰ قرارداد راکد در نواحی صنعتی

برچسب‌ها:

نظر شما