شناسهٔ خبر: 25424813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار پیرانشهر:

جوانان برای اشتغال مولد مهارت های کاربردی بیاموزند

ارومیه- ایرنا- فرماندار پیرانشهر با اشاره به اینکه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی کلید اشتغال پایدار به شمار می رود، گفت: باید زمینه ای فراهم شود تا جوانان برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار به سمت مهارت آموزی حرکت کرده و از مهارت خود برای درآمدزایی بهره برداری کنند.

صاحب‌خبر -

علی ترابی عصر روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی که در پیرانشهر برگزار شد، افزود: امروز یکی از دغدغه های مهم دولت و ملت ایجاد اشتغال پایدار در کشور است و برای رسیدن به این هدف مهم توسعه آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان راهکاری مناسب توصیه می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به مشکل بیکاری، ترویج فرهنگ مهارت آموزی با تلاش تمامی دستگاه های اجرایی ضروری است و ادارات آموزش فنی و حرفه ای در کنار آموزشگاه های آزاد مهارتی بیشترین نقش را در ترغیب جوانان برای حضور در کلاس های مهارت آموزی دارند.
وی بیان کرد: باید زمینه ای فراهم شود تا مهارت آموختگان شاغل و موفق به جوانان شناسانده و میزان درآمدزایی آنان و ایجاد اشتغال مولد نیز تبیین شود.
فرماندار پیرانشهر گفت: نقش رسانه ها در آگاهسازی مردم در خصوص آموزشگاه ها، رشته های آموزش مهارتی، افراد موفق آموزش دیده و فعالان مهارت آموزی بسیار موثر است و باید رسانه ها در این امر اهتمام بیشتری داشته باشند.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای بر اساس نیاز بازار کار استان یک ضرورت اساسی است.
رسول خضری افزود: با توجه به نیاز جامعه به مهارت آموزی برای ایجاد اشتغال، احداث، بازسازی و توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه ای با پیشرفته ترین و مجهزترین امکانات لازم است.
وی با مقایسه نظام مهارتی ایران با کشورهای پیشرفته جهان اضافه کرد: زیرساخت های نظام مهارتی کشور با نظام مهارتی جوامع توسعه یافته فاصله زیادی دارد که امیدواریم با برنامه های مدون سازمان فنی و حرفه ای کشور شکاف موجود ترمیم و همگام با نظام مهارتی جوامع توسعه یافته حرکت کنیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به رویکرد جدید سازمان در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، ترویج آموزش تولید محور با فرایند آموزش، تولید، بازاریابی و فروش در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری از برنامه های ماست.
محسن مددی اضافه کرد: آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی با رویکرد الگوی آموزش بازار محور و کار آفرینان در تعامل با بازار براساس خواسته متقاضیان برنامه ریزی می کند.
به گزارش ایرنا، نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی با هدف بهروه وری و افزایش ظرفیتهای کارگاهی و توسعه تعاملات سازمانی و فراسازمانی و آشنایی بیشتر با فرصتها ، تهدیدها و نقاط ضعف و قوت سازمانی و رفع ابهامات در پیرانشهر برگزار شد.
به گزارش ایرنا آموزش های مهارتی در سال های اخیر با رونق بسیاری روبرو شده و با توجه به اشتغالزا بودن این آموزش ها بسیاری از جوانان و حتی فارغ التحصیلان دانشگاهی به آموزش های مهارتی روی آورده اند.
سالانه بیش از هفت میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در آذربایجان غربی انجام و بیش از 40 هزار نفر از این آموزش ها بهره مند می شوند.
8137/2093

نظر شما