شناسهٔ خبر: 25392124 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

خاک در چشم‌ِ آذر

ناصر زیر خروار‌ها خاک

صاحب‌خبر -

شهروند|  ناصر چشم‌آذر دیروز زیر خروارها خاک خفت. مراسم تشییع پیکرش، همان دیروز در جایی که از این مراسم‌ها بسیار دیده است، در تالار وحدت برگزار شد. در مراسم تشییع او نامداران عرصه هنر حاضر بودند؛ افرادی از هنرهای مختلف. سینما، موسیقی، حتی آدم‌های علمی مثل فرزند دکتر حسابی! افرادی چون بهرام حصیری، همایون اسعدیان، ایرج حسابی، ستار اورکی، محمدرضا عقیلی، پوری بنایی، غلامحسین شاه‌علی، محمد سریر، فرهاد هراتی، هوشنگ کامکار، بیتا فرهی، بابک چمن‌آرا، علی ثابت‌نیا، شهرام صارمی، همایون نصیری، رسول ترابی، بابک صحرایی، بیژن کامکار، مهراج محمدی، حمیدرضا نوربخش، سامان احتشامی، حسن رضایی، منوچهر اسماعیلی، بیژن بیرنگ، محمد فرشته‌نژاد، محمد ساربان، حمید حامی، خشایار اعتمادی، سعید داخ، حبیب اسماعیلی و باربد بیات. هر کدام از آنها سعی داشتند در این مراسم جملاتی بگویند تا از آنها بر صحیفه خاطرات مراسم سوگواره چشم آذر، باقی بماند و شاید اثری از آنها در تاریخ!
حمید حامی، خواننده موسیقی پاپ کلاسیک: هر کسی در زندگی خود قهرمان‌هایی دارد که با حضورشان می‌تواند به فعالیت ادامه دهد. در زندگی من سه قهرمان وجود داشت؛ اول پدرم، دوم بابک بیات و سوم ناصر چشم‌آذر که با مرگ این سه قهرمان من دیگر قهرمانی در زندگی‌ام ندارم.
شاهد احمدلو، بازیگر و کارگردان سینمای ایران و برادر همسر زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر: او این مملکت را رها نکرد و در ایران ماند. او مثل همیشه خوش‌تیپ منزل را به سمت تلویزیون ترک کرد و ما هم منتظر بودیم تا تصویر او را ببینیم اما بعد از ۴۰ دقیقه برگشت و وقتی از او پرسیدیم چه شد، گفت «هنگام ورود گفتند که ممنوع‌الورود هستم».
اشکان خطیبی، بازیگر و خواننده: من بر این باورم که ناصر را ما کشتیم، این ما بودیم که با او بی‌مهری کردیم و آن‌جایی که باید همراهش می‌بودیم، کمکی نکردیم.
پوری بنایی، بازیگر قدیمی سینما: من و ناصر چشم‌آذر در یک دوره از آمریکا به ایران بازگشتیم. من همیشه به او می‌گفتم که باید در ایران باشی و در کشور خودت به کارهایی که مدنظر داری ادامه بدهی. اما ‌ای کاش که هفته گذشته به تلویزیون نمی‌رفت.

نظر شما