شناسهٔ خبر: 25367165 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

سامانه‌ بارشی دیگری در راه است/بارش شدید باران تا یکشنبه در ۱۳ استان

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور طی دو روز آینده گفت: شدت بارش‌ها و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب به همراه رعدوبرق طی دو روز آینده برای بخش‌هایی از ۱۳ استان کشور پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

امین حسین نقشینه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که اواخر وقت روز چهارشنبه وارد کشورمان شده بود همچنان به فعالیت ادامه می دهد و پیامد آن بارش باران، رگبار، رعدوبرق و وزش باد موقتی در برخی نقاط کشور است.

وی افزود: طی دو روز آینده نیز این سامانه بارشی در غالب نقاط کشور به غیر از بخش های جنوبی و جنوب شرقی به فعالیت می پردازد که پیامد آن بارش های باران در برخی نقاط و احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن در بعضی استان ها است.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در شرق و شمال کشور بارش ها به صورت پراکنده است، تصریح کرد: شدت بارش ها طی دو روز آینده برای بخش های غربی و زاگرس مرکزی و البرز مرکزی پیش بینی می شود که در این میان استان های آذربایجان ها، اردبیل، زنجان، کردستان، ایلام، مرکزی، کرمانشاه، یزد، همدان، اصفهان کرمان و فارس بارش های شدیدی را تجربه می کنند.

به گفته نقشینه، به سبب شدت بارش در برخی مناطق استانهای مذکور وقوع سیلاب، آب گرفتگی و احتمال تگرگ پیش بینی می شود؛ بنابراین توصیه می شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی به عمل آید.

وی تصریح کرد: احتمال پدیده صاعقه نیز در برخی مناطق روستایی استان های مستعد و بارانی دور از انتظار نیست و باید توجه ویژه ای صورت پذیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه این سامانه بارشی تا روز یکشنبه در کشور باقی می ماند، گفت: از روز سه شنبه سامانه بارشی دیگری از غرب و شمال غرب کشور وارد می شود و بخش هایی از استان های مختلف را در برمی گیرد.

نقشینه تصریح کرد: طی سه روز آینده وزش بادهای غربی ایجاد می شود که پدیده گردوخاک را در برخی استان های کشور پدید می آورد.

وی با اشاره به وضعیت جوی تهران اظهار کرد: بارش باران خفیف و پراکنده نیز طی سه روز آینده تهران را تحت تاثیر قرار می دهد و شدت این بارش ها در شمال پایتخت پیش بینی می شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، یاسوج با هشت درجه بالای صفر را خنک ترین و بندرعباس با 37 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران در گرمترین لحظات به 25 درجه بالای صفر رسید که طی 24 ساعت آینده یک درجه گرمتر می شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما