شناسهٔ خبر: 25358896 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

هلال احمر در هفته‌ای که گذشت؛

هلال‌احمر کمکهای مردمی به زلزله‌زدگان کرمانشاهی را چه کرد؟/ تولید ثروت و اشتغال در گرو پردازش به حوزه جوانان

مهم‌ترین اخبار و رویدادهای جمعیت هلال احمر را با یک کلیک مشاهده کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمعیت هلال احمر در هفته ای که گذشت، شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

امدادرسانی به سیل زدگان 40 منطقه متاثر از سیل

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ، جزئیات عملیات سیل و آبگرفتگی از ٧ اردیبهشت تا ساعت ٦ صبح ١٠ اردیبهشت ٩٧ را تشریح کرد.

سلیمی 13 استان کشور را متاثر از سیل برشمرد و اظهار کرد: این استان ها شامل آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سمنان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان و یزد هستند و به بیش از 40 شهر، روستا و منطقه عشایر نشین امدادرسانی شده است.

وی اضافه کرد: در راستای امدادرسانی به سیل زدگان به یک 1989 نفر از این افراد امدادرسانی شده است و 172 نفر نیز اسکان اضطراری پیدا کرده اند.

هلال احمر کمکهای مردمی به زلزله زدگان کرمانشاهی را چه کرد؟

روابط عمومی جمعیت هلال احمر در خصوص واریز کمک هزینه خرید لوازم ضروری خانگی برای زلزله زدگان کرمانشاه اطلاعیه ای صادر کرد.

متن اطلاعیه روابط عمومی جمعیت هلال احمر در خصوص واریز کمک هزینه خرید لوازم خانگی برای زلزله زدگان کرمانشاه به شرح زیر است:

«پس از تجمیع بانک های اطلاعاتی و ارزیابی های فراوان، نحوه هزینه کرد باقیمانده کمک های مردمی به جمعیت هلال احمر برای زلزله زدگان کرمانشاه، مورد بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شد. با شروع عملیات اجرایی این طرح، موارد زیر به اطلاع رسانه های جمعی و عموم مردم شریف ایران می رسد:

زلزله 7.3 ریشتری در 21 آبان ماه 1396 حادثه تلخی بود که خاطر همگان را آزرد و خانواده های بسیاری را به سوگ نشاند. از همان ابتدای حادثه جمعیت هلال احمر به عنوان یک دستگاه امدادی کار خود را آغاز کرد و هنوز نیز در کنار مردم کرمانشاه حضور دارد تا تسکینی برای آلام حادثه دیدگان باشد. این نهاد مردمی بر حسب وظیفه ذاتی خود و برای رسیدگی به نیازهای فوری زلزله زدگان تاکنون بالغ بر 300 میلیارد تومان برای اسکان اضطراری، توزیع مواد غذایی، بهداشت و درمان اضطراری، پشتیبانی نیروهای امدادی و سایر موارد لازم از منابع داخلی خود هزینه کرده که هیچ کدام از محل مشارکت های مردمی نبوده است. این بدان معناست که برای نخستین بار ریالی از کمک های مردمی صرف وظایف ذاتی و امدادی هلال احمر نشده است.

پرداخت کمک هزینه 2 میلیون تومانی به زلزله زدگان کرمانشاهی تا هفته آینده ادامه دارد

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  دهم اردیبهشت ماه در مناطق زلزله زده کرمانشاه در سرپل ذهاب و کوییک حضور یافت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: کمک هزینه ۲ میلیون تومانی به خانوارهای زلزله زده کرمانشاهی از دهم اردیبهشت آغاز و تا یک هفته آینده ادامه دارد.

سلیمی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان یک دستگاه امدادی کار خود را از نخستین ساعات وقوع زلزله 7.3 ریشتری آبان ماه سال گذشته در کرمانشاه آغاز کرد و هنوز هم در کنار مردم کرمانشاه حضور دارد، افزود: این نهاد مردمی بر حسب وظیفه ذاتی خود و برای رسیدگی به نیازهای فوری زلزله زدگان تاکنون بالغ بر 300 میلیارد تومان برای اسکان اضطراری، توزیع مواد غذایی، بهداشت و درمان اضطراری، پشتیبانی نیروهای امدادی و سایر موارد لازم از منابع داخلی خود هزینه کرده که هیچ کدام از محل مشارکت های مردمی نبوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تاکید کرد: میزان کمک های نقدی به حساب مشارکت های مردمی جمعیت هلال احمر تاکنون از مرز 63 میلیارد تومان گذشته که تقریبا حدود 3 برابر میزان کمک های مردمی در زلزله بزرگ قبلی است.

تولید ثروت و اشتغال در گرو پردازش به حوزه جوانان

علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با اعضای شورای مرکزی مجامع کانون های دانشجویی و جوانان هلال احمر، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته جوان و پیشنهادات اعضای جوان حاضر در جلسه را سازنده توصیف کرد و گفت: البته این دیدگاه ها برای عملیاتی شدن باید بررسی، باور و سپس به آن ها عمل شود؛ طی این مسیر است که به اجرایی شدن دیدگاه های جوانان در جمعیت هلال احمر می انجامد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: اگر استارت آپ ها در سازمان جوانان هلال احمر جدی گرفته شود، می تواند انگیزه ای برای تولید ثروت و اشتغال برای تمام جوانان باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیت، یک ارگان امداد و نجات به تنهایی نیست، تاکید کرد: جمعیت هلال احمر یک ارگان فرهنگی، اجتماعی و در عین حال امدادی است یعنی با توجه به نقش حاکمیتی و معین دولت در حوادث، وظیفه امداد و نجات را برعهده دارد، اما در حوزه فرهنگ و اجتماع نیز وظایف بسیار مهمی برعهده دارد که توانمندسازی جوانان از وظایف بسیار مهم و سنگین جمعیت هلال احمر به حساب می آید.

هیچ نشانه ای از 11 جانباخته سقوط هواپیمای تهران-یاسوج پیدا نشده است

علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه شورای عالی هلال احمر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به راهکار های در نظر گرفته شده برای ارائه کمک های نقدی مردمی به زلزله زدگان کرمانشاه، اظهار کرد: در این زمینه دو راهکار پیش ِرو داشتیم؛ یا پول نقد در اختیار زلزله زدگان قرار دهیم یا لوازم خانگی ضروری مانند یخچال، کولر و فرش را برای خانوار های آسیب دیده از زلزله، تامین کنیم.

وی با اشاره به تلاش های هلال احمر برای خرید لوازم خانگی ضروری مورد نیاز زلزله زدگان، توضیح داد: از آنجا که این راهکار با مشکلاتی چون زمان بر بودن انجام مزایده و مناقصه، وجود احتمال عدم نیاز زلزله زدگان به لوازم خریداری شده از سوی هلال احمر و مشکلات مربوط به توزیع همراه بود؛ مقرر شد تا وجه این کمک هزینه مردمی در اختیار آسیب دیدگان قرار گیرد؛ بنابراین پس از مشورت با استاندار، نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و کارشناسان به این نتیجه رسیدیم که کمک های مردمی به صورت نقدی و بر اساس شماره حساب اعلامی از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها و اسامی اعلام شده از سوی بنیاد مسکن با توجه به میزان تخریب نوع یک و دو منازل زلزله زدگان، به حساب ۳۰ هزار خانوار واجد شرایط واریز شود.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با وجود جستجوهای انجتم شده تا کنون هنوز هیچ نشانه ای از 11 جانباخته سقوط هواپیمای تهران-یاسوج پیدا نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما