شناسهٔ خبر: 25347472 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جشنواره نان و نمک در دل جشنواره روستای زنجان برگزار می شود

یحیی رحمتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از قدیم در فرهنگ سرزمین ما حفظ حرمت نان و نمک اهمیت بسیاری برای افراد داشته است.وی یادآورشد: کسانی

صاحب‌خبر - یحیی رحمتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از قدیم در فرهنگ سرزمین ما حفظ حرمت نان و نمک اهمیت بسیاری برای افراد داشته است.
وی یادآورشد: کسانی که با هم نان و نمک می خوردند در حق هم نامردی روا نمی داشتند و قدردان محبت همدیگر بودند.
رحمتی با بیان اینکه این جشنواره صبح روز جمعه 24 شهریور در حاشیه جشنواره روستا برگزار می شود، اظهار کرد: نخستین جشنواره نان و نمک بر آن است تا گامی برای حفظ این فرهنگ بردارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در جشنواره نان و نمک بناست روستاییان شهرستان های این استان فتیرها، پنیرها و ماست های خود را در آن شرکت دهند.
وی خاطرنشان کرد: اصالت، کیفیت و ارگانیک بودن محصول تولیدی در این جشنواره مد نظر قرار می گیرد.
رحمتی ادامه داد: هیات داوران این جشنواره را بهترین و قدیمی ترین ماست بندها، تولیدکنندگان پنیر و نان سنتی استان زنجان تشکیل می دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: از منتخبان این جشنواره در آیین اختتامیه نخستین جشنواره روستای استان زنجان تجلیل می شود.
تاکنون در زنجان جشنواره های غذایی همچون جشنواره ملی آش ایرانی، جشنواره غذاهای کشورهای عضو اکو و جاده ابریشم و جغور بغور برگزار شده است.
جشنواره روستا از 20 تا 25 شهریور در مجموعه تفریحی ایل داغی زنجان برگزار می شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام

نظر شما