شناسهٔ خبر: 25324792 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تحولات لیبی| حملات هوایی امارات به شهر "درنه"؛ نظر مقام دولتی درباره نامزدی پسر قذافی

R36348/P1361/S8,88,90/CT10

سخنگوی گروه موسوم به "مجلس شورای مجاهدان درنه" وابسته به گروه تروریستی القاعده از حملات هوایی امارات به مواضع این گروه در "درنه" واقع در شرق لیبی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه العربی الجدید، محمد طاهر سخنگوی گروه موسوم به "مجلس شورای مجاهدان درنه" وابسته به گروه تروریستی القاعده اعلام کرد که مواضع این گروه در اطراف شهر درنه هدف حملات هوایی امارات قرار گرفت.

وی در صفحه خود در فیسبوک نوشت: این حملات که ساعت 10:30 دقیقه دوشنبه شب الی 1 بامداد سه شنبه صورت گرفت، مراکز تجمع نیروهای مجلس شورای مجاهدان درنه در مناطق "الظهر الحمر" و "الحیله" را هدف قرار داد.

این عضو گروه شورای مجاهدان درنه گفت که این حملات به وسیله یک پهپاد از نوع Predator MQ.9 Reaper ساخت آمریکا صورت گرفت.

به گفته وی این پهپاد با هدایت امارات، از فرودگاه "الخروبه" به پرواز در آمد و حملات هوایی تا ساعت 1 بامداد سه شنبه ادامه یافت.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، امارات یک پایگاه هوایی در منطقه الخروبه در جنوب شهر "المرج" دارد که هم اکنون پایگاه نظامی نیروهای تحت فرماندهی خلیفه حفتر فرمانده ارتش لیبی است.

شهر درنه در شرق لیبی حدود 100 هزار نفر جمعیت دارد و این شهر از حدود دو سال قبل در محاصره است. نیروهای خلیفه حفتر اخیرا در راستای آمادگی برای اجرای دستور فرمانده خود برای حمله به درنه و به کنترل درآوردن این شهر حضور نظامی خود را گسترده‌تر کرده‌اند.

"احمد المسماری" سخنگوی ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر چندی قبل از آمادگی برای آغاز حمله گسترده علیه گروه تروریستی القاعده در شهر درنه خبر داده بود.

این در حالی است که خلیفه حفتر چند روز قبل از اتاق عملیات "عمر المختار" برای آزادسازی شهر درنه بازدید کرد.

حفتر اخیرا گفته بود که  مهلت گروه‌های تروریستی در شهر درنه به پایان رسیده است و عملیات آزادسازی این شهر به‌زودی آغاز خواهد شد.

نظر وزیر کشور لیبی درباره نامزدی سیف الإسلام

"محمد سیاله" وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی گفت که سیف الإسلام قذافی پسر معمر قذافی حق نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری را دارد.

وی در یک مصاحبه تلویزیونی افزود: اگر سیف الإسلام در پرونده‌های قضایی محکوم نشده باشد، می‌تواند برای انتخابات نامزد شود ولی این امر به دستگاه قضایی بستگی دارد.

این در حالی است که سیف الإسلام از چندی قبل تبلیغات انتخاباتی خود را با توزیع مجله‌ای با نام "ماندلای لیبی" در سرتاسر تونس آغاز کرد.

سیف الإسلام 45 ساله پسر معمر قذافی است که از سال 1979 الی 2011 میلادی در لیبی حکومت کرد. وی پس از سرنگونی پدرش، مدتی را در زندان سپری کرد و سپس به موجب قانون عفو عمومی آزاد شد.

انتهای پیام/

نظر شما