شناسهٔ خبر: 25283481 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ترکیه: عفرین به محاصره کامل درآمد

در پنجاه و سومین روز از عملیات شاخه زیتون در شمال سوریه، مرکز شهرستان عفرین به محاصره کامل نیروهای ارتش ترکیه و عناصر شبه نظامی ارتش آزاد سوریه در آمده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

سه هزار و 393 نفر از جنگجویان حاضر در اطراف شهر عفرین طی عملیات شاخه زیتون در جریان درگیری با نظامیان ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه کشته شده اند.

همچنین اعلام کرد که به رغم کامل شدن محاصره عفرین، کریدوری امن برای خارج شدن غیرنظامیان از عفرین ایجاد شده است.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه 2 روز پیش با اشاره به تصرف یکهزار و 100 کیلومتر مربع از مناطق اطراف عفرین توسط ارتش ترکیه، اعلام کرد که پس از تصرف 2 هزار کیلومتر مربع از اطراف شهر عفرین، پناهجویان سوری حاضر در ترکیه در مناطق آزاد سازی شده اسکان می یابند.

ارتش ترکیه از روز 20 ژانویه(30 دی ماه 1396) با تجاوز آشکار به خاک سوریه و با همراهی نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرده است.

علاوه بر مخالفت در داخل ترکیه با عملیات عفرین که به بازداشت بیش از یکهزار نفر از شهروندان ترکیه منجر شده، دولت سوریه نیز با اشغالگری خواندن اقدام دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، خواستار خروج نیروهای ارتش این کشور از خاک خود شده است.

نقض حاکمیت ملی سوریه و نیز حضور نظامی در خاک سوریه بارها توسط مجامع جهانی و دولت های بی طرف محکوم شده است.

ترکیه هدف از این عملیات را بیرون راندن شبه نظامیان و نیروهای موسوم به یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) که شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک(پ.ی.د) محسوب می شوند، از منطقه عفرین اعلام کرده است.

آنکارا این نیروها را تروریستی و شاخه سوری حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) و حضور آنها را در جنوب مرزهای ترکیه، تهدیدی بر امنیت ملی خود خوانده و هدف آنها را تلاش برای تشکیل دولت کُردی در شمال سوریه عنوان می کند.

برچسب‌ها:

نظر شما