شناسهٔ خبر: 25266560 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

نرخ بیکاری به ۱۱.۵ درصد رسید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از وجود ۲۶ هزار بیکار در استان خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در استان ۱۱.۵ درصد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، عباس رکنی در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک ها خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان ۱۱.۵ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی نیز ۴۰.۷ درصد است.

وی بیان کرد: سهم بخش کشاورزی در اشتغال ۳۲.۹ درصد، صنعت ۲۸.۴ درصد و خدمات ۳۷.۴ درصد بوده است.

رکنی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد بیمه شدگان اصلی  ۱۱۳ هزار و ۷۹۲ نفر و بیمه شدگان تبعی ۱۹۶ هزار و ۶۸ نفر هستند.

وی بیان کرد: همچنین ۱۶۸ هزار و ۲۲۷ نفر شاغل مرد و بیش از ۴۸ هزار شاغل زن در خراسان جنوبی داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: به طور کلی ۲۱۶ هزار نفر  از جمعیت استان شاغل و ۲۶ هزار نفر نیز بیکار هستند.

وی با بیان اینکه طی سال جاری چهار هزار و ۲۱۷ نفر در سامانه کارا ثبت نام کرده اند، گفت: از این میزان ۳۴۱ نفر برای اخذ تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

رکنی با بیان اینکه اشتغال امری فرابخشی بوده و باید همه دستگاه ها پای کار باشند، افزود: اگرچه اداره کار و تعاون متولی این امر است اما همه مسئولان و دستگاه ها به طور مستقیم در امر اشتغالزایی ایفای نقش می کنند.

وی اشتغال را معضل اصلی در کشور و استان دانست و گفت: از دستگاه ها انتظار می رود علاوه بر پرداخت تسهیلات، توانمند سازی را نیز در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: اگر کارآفرینان در توانمندسازی موفق شوند، تسهیلات پرداختی را به نتایج مطلوبی می رسانند.

معاون پشتیبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم در این جلسه با اشاره به اجرای طرح کارورزی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح چهار هزار و ۸۰۰ نفر ثبت نام کرده اند.

مهدی فاطمی با بیان اینکه ۶۲۳ واحد پذیرنده برای این طرح ثبت نام کرده اند، گفت: در راستای اجرای این طرح ۴۱۸ مجوز صادر شده و ۴۸۲ کارورز نیز مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۱۱ نفر در سامانه رصد ثبت نام کرده اند، افزود: همچنین ۷۴ مجوز مشاغل خانگی نیز صادر شده است.

نظر شما