شناسهٔ خبر: 25264937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برنامه ساماندهی نخبگان در کشور وجود ندارد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار با نخبگان جوان گیلانی گفت: در کشور فقدان برنامه ساماندهی نخبگان داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان طی نشستی با جمعی از نخبگان جوان گیلان به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی اکبر( علیه السلام)  عصر امروز(8 اردیبهشت) در حسینیه شاهد و ایثار رشت دیدار و گفتگو کرد.

 

 امام جمعه رشت در این نشست با بیان اینکه یکی از سامانه‌های رشد در هر جامعه‌ای هم‌افزایی میان اهالی رشد دهنده آن جامعه است، گفت: متاسفانه این هم افزایی در بخش‌های جامعه ما وجود ندارد یا کم است.

 

وی افزود: پیشرفت یک شهر یا استان در گرو همسویی و همگرایی بین مسئولان سیاسی و اقتصادی و فرهنگی است.

 

فلاحتی اظهار داشت: همگرایی بین مسئولان در تصمیم گیری برای اجرای پروژه‌های خدماتی و در ساماندهی مشکلات مردم نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

 وی طرح ایجاد کرسی‌های نظریه پردازی در دانشگاه‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب را ناظر بر همین مسئله دانست و گفت: نمی‌دانم چرا سال هاست در دانشگاه‌ها کرسی‌های نظریه پردازی دایر نمی‌شود تا نخبگان به بیان نظرات خود در حل مسائل جامعه بپردازند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان اعلام کرد: بسیاری از دستاوردهای علمی در صنعت و فناوری و علوم انسانی در سایه همین مراکز نظریه پردازی به دست می‌آید.

 

وی با بیان اینکه تا پژوهش در جامعه نباید، آموزش نمی‌تواند برای جامعه کاری کند، گفت: پژوهش، عالمان و ساختار علم را راهبری می‌کند.

 

فلاحتی اظهار داشت: پژوهش اگر در جامعه بمیرد آن جامعه به قهقرا می‌رود و بر همین اساس مسئولان کشور باید در توسعه میدانی و عمرانی از نخبگان راهنمایی بخواهند.

 

وی تاکید کرد: فارغ التحصیل دانشگاه ما باید تولیدگر و کارآفرین باشد نه اینکه منتظر ایجاد شغل از سوی مسئولان باشد.

 

امام جمعه رشت اضافه کرد: البته مسئولان باید از نظر فکری و مالی به نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی کمک کنند.

 

 وی خاطرنشان ساخت: در کشور فقدان برنامه ساماندهی نخبگان داریم.

 

فلاحتی با تصریح بر ضرورت نگاه به داخل و توجه به استعدادهای کشور، گفت: جوانان ما در صنایع نانو، هسته‌ای، پزشکی و دفاعی و فضایی پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند، آدم باید خون گریه کند که برخی نخبگان ما به راحتی جذب کشورهای خارجی می‌شوند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان اعلام کرد: جامعه نخبگان و دانشگاهی ما باید روحی مطالبه گری داشته باشند تا بتواند در توسعه و پیشرفت کشور نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

 

 در پایان این مراسم از علی پورغلامی، فائزه رفیعی، کاظم لطفی، علی احمدی، محمد علی شکری، احمد رضا ملاپور، سوگند رفیع زاده، امید رضا رحیمی، کیومرث خانی، بهار جمال دار، مهدی واحدی، سجاد عبدی و رضا قوامی پور از نخبگان جوان گیلانی تقدیر شد.

 

نظر شما