شناسهٔ خبر: 25247671 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهردار تهران 23 اردیبهشت انتخاب می‌شود/ گزینه‌ها موظف به معرفی معاونان خود هستند

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: شهردار تهران 23 اردیبهشت انتخاب می شود.

صاحب‌خبر -

نهایی شدن انتخاب شهردار تا 3 هفته آینده/معیار انتخاب شهردار پیشینه اصلاح طلبی استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا سخنگوی شورای شهر در جمع خبرنگاران   اظهار کرد:انتخاب شهردار تا ۳ هفته دیگر نهایی می شود.

وی افزود:یکی از معیارهای انتخاب شهردار داشتن پیشینه اصلاح طلبی است.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه این جلسه غیر علنی برگزار شده ، بیان کرد: بر این اساس انتخاب شهردار در این جلسه انجام نمی‌شود و امروز بحثی که در جلسه هم اندیشی در حال ادامه است صرفا در خصوص مشخصات عمومی شهردار آینده است.

وی تصریح کرد: بحث ما این بود که آیا دقیقا همان 16 معیاری که در مرداد ماه برای انتخاب شهردار لحاظ شد مد نظر قرار بگیرد و یا موارد تغییر کند که در مورد تمام معیارها صحبت شد و نظر اعضا بر این بود که در مواردی اصلاحاتی انجام شود.

اعطا با بیان اینکه عبارت داشتن سابقه اجرایی برای نامزد شهرداری تهران اضافه شد،بیان کرد: بقیه موارد تغییری نداشته است.

سخنگوی شورای شهر تهران بحث فرآیند را موضوع دیگری برشمرد که در این جلسه در خصوص آن گفتگو شد.

وی افزود: همان فرآیند مرداد ماه 96 واجزای مختلف فرآیند مورد بحث قرار گرفت که به چه ترتیبی باشد و جمع‌بندی نهایی هم تغییری نکرد.

اعطا با بیان اینکه مقرر شد 7 نفر برای تصدی شهرداری تهران برنامه خود را در صحن ارائه دهند، بیان کرد: در نهایت از بین 7 نفری که ارائه برنامه می‌کنند شهردار تهران انتخاب می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص زمانبندی اظهار کرد: اعضا در این خصوص هنوز در حال رایزنی هستند و به محض قطعی شدن زمانبندی، این موضوع به اطلاع رسانه‌ها خواهد رسید.

وی با بیان اینکه کلیت این فرآیند بیش از دو یا سه هفته طول نمی‌کشد، خاطر نشان کرد: فرآیند انتخاب شهردار بیش از دو هفته زمان نخواهد برد و پس از آنکه شهردار انتخاب شد معرفی می‌شود تا فرآیند حقوقی تا اداری آن انجام شود.

اعطا در ادامه بیان کرد: انتخاب شهردار پشت درهای بسته به هیچ وجه درست نیست زیرا ما در جلسه هم اندیشی به انتخاب شهردار وارد نمی‌شویم و به فرآیند انتخاب آن می‌پردازیم .

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه 7 نفر به منظور تصدی‌ شهرداری تهران برنامه‌‌های خود را ارائه خواهند داد گفت: ممکن است بخشی از این افراد کسانی باشند که در گذشته هم برنامه ارائه داده بودند.

وی افزود: هر عضو 5 نفر را معرفی می‌کند و 7 نفر نهایی از مجموع این افراد انتخاب خواهند شد و این 7 نفر به صحن خواهند آمد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان دارد سلامت جسمی و تاب‌آوری در برابر فشارها یکی از معیارهای شهردار آینده انتخاب شود ،اظهار کرد: نمی‌توان بیماری کسی را پیش‌بینی کرد ولی در این دوره نسبت به سلامت جسمی شهردار آینده حساسیت بیشتری وجود خواهد داشت.

وی در خصوص تاب‌آوری شهردار نسبت به فشارها اظهار کرد: از این موضوع عبور کرده‌ایم و باید نگا‌همان به آینده باشد زیرا در حال حاضر مسئله ما انتخاب شهردار است و کسی که طبق معیارهای ما در رده‌های بالای مدیریتی بوده قطعاً تجربه تاب‌آوری در برابر مشکلات را هم دا‌راست.

سخنگوی شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: پیشینه‌ اصلاح‌طلبی یا اعتدال‌گرایی از معیارهای انتخاب شهردار تهران است.

اعطا با بیان اینکه یک لیست ۷ نفره ای از گزینه های اعضای شورای شهر پیشنهاد می شود و به صحن می آید، بیان کرد:روز ۱۶ اردیبهشت ۷ کاندیدا برای ارائه برنامه به صحن می آیند.

وی گفت: بعد از  ارائه برنامه دوکاندید نهایی می شوند و دوباره در صحن ارائه برنامه می دهند و همکارانشان را معرفی می کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد:قبلا از شهردار نمی خواستیم که معاونان خود را معرفی کند و هنوز در مورد گزینه ها حرف نزدیم.

اعطا با بیان اینکه معرفی معاونان دخالت در کار شهرداری نیست، ادامه داد: ما می خواهیم بدانیم شهردار آینده با چه کسانی کار می کند و این کار به معنای رای اعتماد به کابینه نیست.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت:اینکه اعضا بخواهند به کسی رأی بدهند مهم است که تیم دارای توانمندی باشد،در شورا قرار نیست به تیم رای اعتماد دهیم، صرفا توانمندی آنها را می سنجیم.

اعطا گفت:شهردار ۲۳ اردیبهشت انتخاب می شود.

معیار انتخاب شهردار مانند سال گذشته است

سخنگوی شورای شهر تهران پس از پایان یافتن جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر بار دیگر در جمع خبرنگاران حضور یافت و تصمیمات نهایی این جلسه را بیان کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه معیارهای اصلی ما در کلیات همان 16 معیاری است که سال گذشته در مرداد ماه برای انتخاب شهردار در نظر گرفته شد،‌ گفت: این 16 معیار همچنان پابرجاست و قرار شده یک لیست 7 نفره از گزینه‌ها از سوی اعضاء اعلام شود و این گزینه‌ها به صحن علنی بیایند و با حضور رسانه‌ها این افراد برنامه‌های خود را اعلام کنند که این جلسه روز یکشنبه 16 اردیبهشت 7 کاندیدا  را برای برنامه‌های خود را ارائه خواهند داد.

وی تصریح کرد: بعد از اینکه ارائه برنامه انجام شد از بین این 7 کاندیدا 2 نفر به عنوان گزینه نهایی انتخاب می‌شوند و در جلسه سه‌شنبه رای گیری انجام می‌شود و یک بار دیگر به صحن می‌آیند و برنامه‌های خود و تیم همکاران خود را هم معرفی می‌کنند.

سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: معرفی همکاران شهرداران آینده موضوعی است که ما پیش از این به آن ورود نکرده بودیم و تفاوتی است که با دوره‌های قبلی دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 23 اردیبهشت ماه انتخاب شهردار انجام می شود و سپس طی یک فرآیند حقوقی و اداری وزیر کشور حکم شهردار را صادر خواهد کرد.

اعطا با بیان اینکه تاکنون درمورد گزینه‌ها صحبتی نداشتیم، اظهار کرد: این 7 نفر افرادی هستند که با پیشنهاد اعضاء مطرح می‌شوند.

وی افزود: در مورد خروج اعضاء از شورا هیچ هم‌اندیشی نداشته‌ایم.

سخنگوی شورای شهر تهران  تصریح کرد: درخواست اعضاء از کاندیدای شهرداری برای معرفی معاونان‌شان دخالت در کار آنها نیست و ما از این طریق اقدامی خواهیم کرد تا مشخص شود تا شهردار با چه افرادی کار خواهد کرد و اگر اعضاء مخالفتی‌ داشتند بیان کنند اما در اینجا قرار نیست به کسی رأی اعتماد داده شود.

انتهای پیام/

صحبت های مهم سخنگوی شورای شهر در مورد انتخاب شهردار آینده مورخ 28 فروردین ماه

 

نظر شما