شناسهٔ خبر: 25243033 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

گزیده اخبار

صاحب‌خبر -

پیشنهاد
 وام ۲۰۰‌میلیون تومانی مسکن
تسنیم| عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی از ارسال پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن به ۲۰۰‌میلیون تومان به شورای پول و اعتبار خبر داد. او توضیح داد: پیشنهاد وزارت راه‌وشهرسازی برای افزایش سقف وام مسکن به شورای پول و اعتبار ارسال شده که باید روند خود را طی کند. وی گفت: پیشنهاد وزارت راه‌وشهرسازی افزایش سقف وام مسکن تا 200‌میلیون تومان برای تهران است و در شهرهای دیگر به نسبت‌های پایین‌تری افزایش می‌یابد.

تولید ۲۵ خودرو متوقف شد
مهر| تولید ۲۵ خودروی سواری و سنگین جاده‌ای با اجرای فاز اول استانداردهای جدید اجباری خودرو متوقف شد. تولید و واردات خودروهای MVM ۳۱۵ سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه‌سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه‌سوز، آریو ۱۵۰۰ سی‌سی، پژو پارس با موتور XUM، وانت تک‌کابین و دوکابین مزدا بنزینی و دوگانه‌سوز، کارا ۱۷۰۰(بنزینی و دوگانه‌سوز)، آسا B ۵۰F، لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان X۶۰، جک J۵، هیوندای i۱۰ با اجرای فاز اول استانداردهای جدید اجباری ازجمله از دستور کار خودروسازان خارج شد. سایر خودروهای اعلام‌شده در گروه خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین است. براساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران در سال ۹۶، تعداد استانداردهای خودرویی از ۵۵ به ۸۵ مورد افزایش یافت.

توصیه‌های سیف
 به سپرده‌گذاران ارزی
مهر| ولی‌اله سیف، رئیس‌ کل بانک مرکزی به سپرده‌گذاران ارزی توصیه کرد تا در سپرده‌گذاری‌های خود دو پارامتر نرخ سود معقول و اعتبار بانک‌ها را در نظر داشته باشند و گفت: سقف مجاز سود ٥‌درصد است. او توضیح داد: بانک مرکزی برای نرخ سود سپرده‌های ارزی سقفی را تعیین کرده که برای سپرده‌های دلاری 5‌درصد و برای یورویی ٤درصد تعیین شده است. بر این اساس، به بانک‌ها اعلام شده که هر چقدر سپرده ارزی بگیرند، می‌توانند آن را نزد بانک مرکزی سپرده‌گذاری کرده و سود دریافت کند.

 خرید سفارش‌های بویینگ ایران توسط امارات
تسنیم| شرکت هواپیماسازی بویینگ برای آمادگی جهت به حداقل‌رساندن تبعات خروج قریب‌الوقوع آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، قراردادهایی را با خریداران دیگر ازجمله کشورهای رقیب ایران در منطقه حاشیه خلیج‌فارس و از جمله امارات  به امضا رسانده است تا بتواند زیان لغو احتمالی قرارداد 17‌میلیارد دلاری‌اش با تهران را کاهش دهد. دنیس مویلنبورگ، مدیرعامل شرکت بویینگ اخیرا با اعلام این‌که تحویل هواپیماهای 777 بویینگ به ایران در ‌سال‌جاری میلادی به تعویق افتاده، گفت که این شرکت خریداران دیگری برای این هواپیماها دارد.

واحدهای تولیدی تعطیل‌شده
 تبدیل به انبار شده‌اند
ایلنا|  سیدمهدی کشاورز رئیس اتحادیه صنف انبارداران و سردخانه‌های تهران با اشاره به این‌که خالی‌بودن نیمی از انبارهای تجاری و بازرگانی داستان واردات را روایت می‌کند، گفت: الان در اغلب سردخانه‌ها، خرمای سه‌سال پیش هنوز وجود دارد و آن هم به خاطر این است که این محصول می‌تواند تا هفت‌سال در سردخانه زیر صفر وضع خود را حفظ کند. به گفته او، متاسفانه رکود و بیکاری به جایی رسیده است که در جلسه با سازمان صنعت، معدن و تجارت برای گران‌کردن خدمات، ما خودمان اصرار کردیم که هیچ افزایش قیمتی نداشته باشیم، چون با همین وضع مشتری وجود ندارد و احدهای تولیدی تعطیل شده تبدیل به انبار شده. با ادامه این وضعیت و اگر گران کنیم، وضع بدتر خواهد شد.

نظر شما