شناسهٔ خبر: 25238026 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

کمبودی در بازار گوشت برای ایام ماه رمضان نداریم/ قاچاق دام داخلی قیمت گوشت گوسفندی را بالا برد/

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: قاچاق دام زنده از کشور باعث شد تا قیمت گوشت گوسفندی به مرز ٥٠ هزار تومان برسد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، در خصوص افزایش قیمت گوشت در بازار اظهار کرد: قیمت گوشت گوسفندی بعد از عید با یک افزایش قیمت مواجه شده که کاملا مشهود است و دلیل آن قاچاق غیرقانونی دام داخلی به خارج است که روند افزایشی قیمت را دامن زده و کشور را با کمبود دام داخلی مواجه کرده است.

وی افزود: در آستانه ماه رمضان با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده گوشت وارداتی به مقدار بالا وارد چرخه بازار می‌شود و مسئولین ذیربط هم قول داده‌اند مقداری که وارد چرخه بازار می‌شود کمبود را جبران کند.

ملکی در رابطه با بالا رفتن قیمت گوشت در ایام ماه رمضان خاطرنشان کرد: با برنامه‌های پیش‌بینی شده و دستورات اکید داده شده برای جلوگیری از قاچاق و تمهیدات انجام شده، بازار داخلی در این ایام تشنج نخواهد داشت.

وی با اشاره به قیمت فعلی گوشت در بازار تصریح کرد: قیمت گوشت گوسفندی در بازار هر شقه  ۴۸ تا ٥٠ هزار تومان است و گوشت وارداتی ۳۳۰۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود که به خاطر وجود سوبسید نرخ مصوب دارد و در فروشگاه های زنجیره‌ای با قیمت مصوب توزیع می‌شود. 

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در رابطه با تمهیدات انجام شده برای مبارزه با قاچاق گفت: میزان قاچاق مشخص نیست و اسنادی وجود ندارد اما از مرزهای غرب کشور مانند ایلام، کرمانشاه و کردستان دام زنده قاچاق می‌شود که در دستور جلسه هفته گذشته قرار گرفت و بر مبنای آن قرار شد نیروهای انتظامی و نیروهای ذیربط برخورد قاطع با قاچاق کالاهای داخلی به خصوص دام زنده داشته باشند.
منبع: ایلنا

نظر شما