شناسهٔ خبر: 25234485 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر| طوفان شدید در آب‌های خلیج فارس؛ دریانوردان احتیاط کنند

R41363/P1486/S6,53/CT1

طوفان شدید شب گذشته و بامداد امروز در آبهای خلیج فارس سبب بروز مشکلاتی برای دریانوردان و شناورها شد که برخی خانواده صیادان دیری نگران هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، اواخر وقت پنجشنبه طوفان و وزش باد قابل ملاحظه و گاهی شدید در سطح استان خصوصاً بر روی دریا رخ داد که این طوفان سبب متلاطم شدن خلیج فارس و افزایش ارتفاع موج دریا شد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر اظهار داشت: سرعت وزش باد شدید با جهت متغیر، عمدتاً در طول شب گـاهی به بیش از 50 کیلومتر در ساعت رسید و ارتفاع موج دریا به بیش از 2 متر افزایش یافت.

نادر شفیع‌خدایی با تاکید بر پرهیز از تردد در خلیج فارس تصریح کرد: بر همین اساس توصیه می‌شود، تا روز یکشنبه 9 اردیبهشت از ترددهای دریایی غیر ضروری به‌ویژه تردد شناورهای کوچک، تفریحی و صیادی خودداری شود.

در پی نگرانی خانواده صیادان دیری فرماندار این شهرستان از اعزام شناور ناجی به دریا برای رسیدگی به وضعیت دریانوردان خبر داد و افزود: شناور ناجی 8 از دیر و یک شناور از بندر عامری برای بررسی وضعیت دریانوردان  به دریا اعزام شده‌اند.

حمزه اعتماد با بیان اینکه تعداد قایق‌های گرفتار شده در طوفان مشخص نیست و این صیادان بدون مجوز و بدون جدی گرفتن هشدارهای هواشناسی به دریا رفته‌اند، افزود: برخی از این قایق‌ها در بنادر سیراف و طاهری در شهرستان کنگان پناه گرفته‌اند و هنوز از تعدادی از قایق‌های صیّادی این بندر خبری نیست.

مردم بندر دیر نگران حال صیادان هستند و متاسفانه با گذشت ساعت‌ها پس از طوفان در خصوص حادثه طوفان دیشب و سرنوشت دقیق قایق‌ها ، آمار و اطلاعاتی اعلام نشده است.

علاوه بر مشکلاتی که ملوانان و شناورها در دریا داشتند، بالا آمدن ناگهانی آب دریا نیز سبب شد که به برخی قایق‌ها در حاشیه ساحل صدمه وارد شود هر چند منابع رسمی در این خصوص اظهار نظری نشده است.

انتهای پیام/م

نظر شما