شناسهٔ خبر: 25234464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تبریز و اصفهان در زمینه گردشگری همکاری می کنند

تبریز- ایرنا - با امضای تفاهمنامه ای بین شهرداران کلانشهرهای تبریز و اصفهان، این دو شهر در زمینه جذب و تبادل گردشگر داخلی و خارجی همکاری های خود را آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پیشنهاد همکاری در زمینه جذب گردشگر بین کلانشهرهای ایران در حاشیه اجلاس رویداد تبریز 2018 از سوی شهردار تبریز مطرح و مورد استقبال تعدادی از شهرداران کلانشهرهای کشور قرار گرفته بود که در این بین، شهرداری اصفهان برای آغاز همکاری پیشگام شد.
ایرج شهین باهر روز جمعه در حاشیه امضای این تفاهمنامه اظهار کرد: رویداد تبریز 2018 فرصتی بود که در کنار آن بتوانیم با شهرداران شهرهای مختلف کشور تبادل نظر کنیم.
وی ادامه: اصفهان سابقه خوبی در زمینه گردشگری دارد و سعی می کنیم همزمان با رویداد تبریز 2018 ما هم در این حوزه گام های جدی تری برداریم.
شهین باهر در تشریح مفاد این تفاهمنامه اظهارکرد: بر این اساس سعی می شود ظرفیت گردشگر پذیری اصفهان در اختیار تبریز قرار گرفته و مسافران تبریز هم به سوی اصفهان هدایت شوند.
شهردار تبریز با اشاره به اینکه در راستای این تفاهمنامه، تورهای تبریز و اصفهان برقرار می شود، یادآوری کرد: بدین ترتیب هزینه های سفر برای گردشگری کاهش یافته و فضا برای سفرهای ارزان قیمت مهیا می شود.
وی از عزم جدی دو طرف برای جذب گردشگران خارجی خبر داد و افزود: با کمک شهرداری های تبریز و اصفهان، تسهیلات ویژه در اختیار تورگردانان خارجی قرار می گیرد تا شهرهای تبریز و اصفهان را برای مسافران خود انتخاب کنند.
شهین باهر با اشاره به اقدامات گسترده برای تبدیل کلانشهر تبریز به یک مقصد گردشگری خاطرنشان کرد: تبریز هنوز در ابتدای راه است و قطعا در آینده به جایگاه مناسبی خواهد رسید.
قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان هم اظهار امیدواری کرد: با اجرایی شدن مفاد این تفاهمنامه، هر دو کلانشهر بتوانند در زمینه تبادل گردشگر و حتی برگزاری رویدادهای مختلف از جمله نمایشگاه های گردشگری و هفته های فرهنگی باهم همکاری کنند.
وی اظهارکرد: کلانشهرهای تبریز و اصفهان در زمینه تاریخی و فرهنگی نیز از شهرهای برجسته ایران بوده و با توجه به این ظرفیت ها می توانند در تبادل گردشگر باهم همکاری کنند.
وی با اشاره به اشتراکات بسیار در حوزه های مختلف بین تبریز و اصفهان اظهار امیدواری کرد این تفاهمنامه زمینه را برای آغار همکاری های فرهنگی و اجتماعی هموار سازد.
شهردار اصفهان با اشاره به روحیه مهمان نوازی مردم تبریز و عزم این شهر برای ورود به جرگه شهرهای گردشگر پذیر خاطرنشان کرد: با این تفاهمنامه و تسهیلات پیش بینی شده در آن، تبریز یکی از مقاصد گردشگران اصفهان خواهد بود.
وی همچنین از مردم تبریز دعوت کرد تا اصفهان را به عنوان یکی از اهداف سفر خود انتخاب کنند.
رویداد گردشگری تبریز 2018 روز چهارشنبه با حضور دکتر روحانی رییس جمهوری کشورمان و تعدادهای از مقام های بلندپایه داخلی و خارجی به صورت رسمی آغاز شد.
3071/6120/

نظر شما