شناسهٔ خبر: 25234385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی بوشهر:

تداوم شرایط ناپایدار جوی در استان بوشهر/ دریا متلاطم است

بوشهر - مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به تداوم شرایط ناپایدار جوی در استان بوشهر گفت: به سبب وزش تند بادهای لحظه‌ای دریا طی ساعاتی مواج و متلاطم خواهد بود.

صاحب‌خبر -

نادر شفیع‌خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی استان اظهار داشت: مطابق انتظار با عبور امواج ناپایدار جو طی ۲۴ ساعت گذشته ضمن افزایش پوشش ابر و تند بادهای لحظه‌ای در برخی از نقاط رگبار پراکنده باران گزارش شد.

وی با اشاره به آمار بارش ایستگاه‌های سینوپتیک هواشناسی استان طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: در بوشهر ۴.۹ میلیمتر، در خارگ ۱.۸ میلیمتر، در برازجان ۲.۸ میلیمتر، در گناوه ۲.۳ میلیمتر و در دیلم ۰.۸ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

شفیع‌خدایی افزود: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده تداوم این وضعیت تا اوایل هفته آینده است، بنابراین به تناوب برای استان گاهی افزایش ابر، در برخی نقاط بارش باران، طی لحظاتی رگبار باران به همراه رعد و برق و وزش تندباد و البته در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه به سبب وزش تند بادهای لحظه ای دریا طی ساعاتی مواج و متلاطم خواهد بود، اضافه کرد: طی این مدت وقوع پدیده گرد و خاک نیز دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری گاهی تمام ابری همراه با رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و در برخی نقاط طی لحظاتی وزش تندباد به همراه گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: جهت وزش باد غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت گاهی تا بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد ۱۲۰ تا ۲۷۰ سانتیمتر خواهد بود.

نظر شما