شناسهٔ خبر: 25234354 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشهد| محتوای دروس دانشگاهی باید به سمت اثرگذاری در جامعه حرکت کند

R41347/P1486/S6,1188/CT11

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: محتوای دروس دانشگاهی باید به سمت اثرگذاری در جامعه حرکت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، منصور غلامی ظهر امروز در چهلمین همایش سراسری مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: یکی از سیاست‌های وزارت علوم بازنگری در محتوای دروس دانشگاهی است که در این زمینه فعالیت‌ها از مدتی قبل آغاز شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: از سال گذشته و از پائیز، کارگاه‌های مهارت آموزی در حین تحصیل نیز در این حوزه در حال برگزاری است.

غلامی در ادامه با اشاره به اینکه باید میان صنعت و دانشگاه پل ارتباطی وجود داشته باشد ادامه داد: در این حوزه باید مطالعات لازم صورت بگیرد و موانع ارتباط موثر میان صنعت و دانشگاه احصاء شود تا برای برطرف کردن آنها بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ابراز رضایت از رشد علمی در دانشگاه‌های کشور افزود: بر اثر این رشد علمی، جایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دنیا ممتاز است و شاخص‌های این حوزه نیز مناسب است و باید برای حفظ و ارتقاء این شاخص‌ها تلاش صورت بگیرد.

غلامی تصریح کرد: اعتقاد این است که دانشگاه‌ها باید در طراز انقلاب اسلامی باشند و برای حرکت در راستای رشد جهانی در حوزه علمی، مانعی در نگاه ایدئولوژی اسلام و انقلاب وجود ندارد و بر ارتقاء جایگاه علم و عالم در اسلام بارها تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها موقعیت حساسی دارند و می‌توانند در سرنوشت جامعه اثرگذار باشند ادامه داد: حوزه هم‌اندیشی در دانشگاه‌ها بعضاً مورد غفلت واقع شده و به صورت وسیعی به این مباحث پرداخته نشده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تصریح این نکته که امروز تمام تلاش دشمن معطوف به ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی شده است بیان کرد: باید با ارتقای فعالیت‌های جمعی دانشگاهی برای مقابله با ترفندهای دشمن در این حوزه ورود داشته باشیم.

غلامی تصریح کرد: تقویت اعتقادات مذهبی و همچنین تسلط به مباحث اجتماعی در میان جوانان و دانشجویان می‌تواند منجر به افزایش امید و نشاط در میان نسل دانشجو شود؛ حوزه تعاملات با دانشجویان باید افزایش پیدا کند و خوشبختانه بسیاری از اساتید دانشگاهی ارتباط نزدیکی با دانشجویان خود دارند.

وی با اشاره به اینکه ساختار نظام دانشگاهی نیازمند بازنگری است افزود: محتوای دروس دانشگاهی باید به سمت اثرگذاری در جامعه برود؛ حضور فعالان فرهنگی و همچنین اساتید حوزه معارف و فرهنگ نیز نقش بارزی در کاهش حوزه آسیب‌های اجتماعی دارد.

انتهای پیام/م

نظر شما