شناسهٔ خبر: 25234301 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ادامه نگرانی بازار نفت در مورد احتمال بازگشت تحریم های ایران/ نفت همچنان بالای 74 دلار

هرچند امروز قیمت نفت کاهش یافت اما نفت برنت به طور ویژه به علت نگرانی در مورد بازگشت دوباره تحریم های ایران، افزایش های روز گذشته خود را حفظ کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت اما نفت برنت به میزان زیاد افزایش های روز گذشته خود را به علت نگرانی در مورد بازگشت دوباره تحریم های ایران حفظ کرده است.

هر بشکه نفت برنت با 28 سنت کاهش 74.46 دلار فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته یک درصد افزایش ارزش را ثبت کرده بود.

نفت خام آمریکا با 31 سنت کاهش 67.88 دلار فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته 0.2 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده بود.

برنت در آستانه ثبت سومین هفته افزایشی و افزایش 0.5 درصدی قرار دارد درحالی که نفت خام آمریکا در آستانه ثبت کاهش 0.4 درصدی طی هفته گذشته قرار گرفته است.

ویرندرا چوهان، تحلیلگر نفتی انرژی اسپکتز در سنگاپور گفت: «اندکی برداشت سود (فروش برای سود بردن از قیمت بالا) در بازار وجود دارد.»

«تقویت نفت برنت به طور ویژه برای این است که مردم واقعا نگران کم شدن عرضه در بازار هستند در اثر بازگشت دوباره تحریم ها و تلاش بازار برای دسترسی به نفت ایران هستند.»

ترامپ در 12 می تصمیم می گیرد که آیا دوباره تحریم های ایران را اعمال کند یا نه. که این تصمیم می تواند بر صادرات نفت ایران تاثیر بگذارد.

قیمت نفت برنت در ماه جاری میلادی به علت انتظار برای بازگشت تحریم های ایران از سوی آمریکا 5.9 درصد افزایش یافت.

همچنین نگرانی هایی در مورد کم شدن عرضه به علت تشدید وضعیت سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا وجود دارد که تاکنون منجر به کاهش 40 درصدی تولید نفت این کشور در 2 سال گذشته شده است.

انتهای پیام/م

نظر شما