شناسهٔ خبر: 25232766 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

خوشرو:

شورای امنیت به سیاست استثنا بودن رژیم صهیونیستی خاتمه دهد

نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع وضعیت در خاورمیانه و مسئله فلسطین با تمرکز بر جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در کشتار تظاهرکنندگان فلسطینی در نوار غزه در تاریخ ۷ اردیبهشت ۹۷ برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم‌ جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در این نشست، اشغال فلسطین توسط رژیم اسرائیل را عامل اصلی و مرکزی همه کشمکش‌ها و منازعات در خاورمیانه دانست و با اشاره به استمرار سیاست‌های تجاوزکارانه، توسعه‌طلبانه و آپارتاید این رژیم گفت: نمایش سیاسی امریکا و رژیم اسرائیل نمی‌‌تواند سیاست‌های تجاوزکارانه این رژیم نسبت به همسایگان را که منبع اصلی تهدید علیه صلح و امنیت در منطقه است،‌ بپوشاند.

وی با اشاره به استمرار اشغالگری در سرزمین فلسطین و بخش‌هایی از خاک سوریه در جولان از سوی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اخیرا وزیر همکاری‌های بین‌المللی این رژیم اعتراف کرده است که بیش از ۱۰۰ بار حمله هوایی به سوریه و لبنان انجام داده است که این اقدامات تجاوزکارانه و ناقض قوانین بین‌‌المللی با هدف حمایت از گروههای تروریستی صورت می‌گیرد.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل، اسرائیل را رژیم سرکش دانست و با اشاره به جنایات اخیر این رژیم در نوار غزه که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از تظاهرکنندگان فلسطینی شد این جنایت را اقدام برنامه‌ریزی شده از قبل دانست و تصریح کرد: کشورهایی که از اسرائیل حمایت می‌‌کنند دستشان به خون مردم فلسطین آغشته است.

خوشرو تصمیم غیرقانونی امریکا در اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت را نقض صریح قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل دانست و خاطرنشان کرد: این اقدام بی‌تردید به تشدید وضعیت منجر خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر شورای امنیت در برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه جدی است باید به سیاست استثنا بودن رژیم صهیونیستی خاتمه داده شود.

سفر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ضمن اعلام همسبتگی قوی جمهوری اسلامی ایران با مردم فلسطین، بر حمایت از حقوق قانونی و تجزیه ناپذیر ملت فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت و برخورداری از آزادی در کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما