شناسهٔ خبر: 25232704 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جوادی در گفتگو با مهر:

آزادکاران جوان با جدیت در تعقیب بزرگان تیم ملی هستند

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد معتقد است جوانان باانگیزه و آینده‌دار با جدیت در حال تعقیب بزرگان تیم ملی و جانشینی آنها هستند.

صاحب‌خبر -

ابراهیم جوادی در گفتگو با مهر با بیان اینکه آزادکاران جوان، دورخیز جدی و قاطعانه ای برای رسیدن به دوبنده تیم ملی کرده اند، گفت: نخستین مرحله رقابتهای انتخابی تیم ملی نشان داد، مدعیان جوان و نه چندان شناخته شده، عزم خود را جزم کرده اند تا بزودی دوبنده تیم ملی را از نفرات باتجربه و عنوان دار بگیرند.

وی تصریح کرد: این روند باعث امیدواری و رضایت متولیان کشتی است اما مدعیان عنوان دار و قدیمی تر تیم ملی هم نباید به سادگی از میدان به در روند و باید تا جایی که می توانند برای حفظ دوبنده تیم ملی و کسب افتخار بجنگند. البته این بدان معنا نیست که ما از پشتوانه سازی و جوانگرایی غافل شویم، بلکه می توان در کنار روند جوانگرایی از نفرات باتجربه نیز بهترین استفاده را ببریم.

دارنده چهار مدال طلای قهرمانی کشتی جهان افزود: جوانان برتر مرحله اول رقابتهای انتخابی و آن دسته از مدعیانی که از قبل سهمیه حضور در مرحله نهایی را داشتند، مشکلی در فاصله زمانی باقیمانده تا مرحله نهایی انتخاب ندارند، اما برخی مدعیان قدیمی تر و پا به سن گذاشته که در مرحله اول به میدان رفتند، طبیعتا برای مرحله نهایی فشار بیشتری را تحمل خواهند کرد.

جوادی خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است در روند پوست اندازی و تغییر نسل کشتی، یک خلاء و افت محسوسی ایجاد می شود که ما هم اکنون در همین زمان هستیم و باید بستر لازم را برای حضور جوانان تازه نفس و تجربه اندوزی بیشتر آنها آماده کنیم. زمان زیادی تا المپیک ۲۰۲۰ باقی نمانده و ما باید قدر تمام روزهای پیش رو و همچنین میادین بین المللی آتی را بدانیم.

وی در پایان گفت: پتانسیل جوان و ارزشمندی را در کشتی آزاد داریم و من به آینده بسیار امیدوارم، فقط به شرطی که بتوان این نیروی جوان و باانگیزه را به درستی هدایت کرد و در مسیر موفقیت قرار داد.

اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در بازیهای آسیایی و رقابتهای جهانی از روز سوم اردیبهشت در محل خانه کشتی مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شده و تا روز  ۱۳ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. نفرات برتر رقابت های مرحله اول انتخابی تیم ملی و همچنین نفرات دارای سهمیه مرحله نهایی رقابت های انتخابی در این اردو حضور دارند.

محمد طلایی به عنوان مربی اول و مهدی برائتی و مهدی نیک منش به عنوان مربی، تمرینات اردونشینان تیم ملی را زیر نظر دارند.

مرحله نهایی رقابتهای انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود.

نظر شما