شناسهٔ خبر: 25232630 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

زارعی تاکید کرد؛

ضرورت ایجاد اندیشکده‌های راهبردی و مسئله‌محور برای حل معضلات منطقه‌ای

رییس سازمان بسیج اساتید خواستار ایجاد اندیشکده‌های راهبردی و مسئله‌محور از سوی اساتید دانشگاه‌های مختلف برای حل معضلات منطقه‌ای و ملّی کشور شد.

صاحب‌خبر -

ضرورت ایجاد اندیشکده‌های راهبردی و مسئله‌محور برای حل معضلات منطقه‌ایبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «مجتبی زارعی» رئیس سازمان بسیج اساتید روز گذشته با سفر به مشهد با اساتید بسیجی دانشگاه‌های خراسان رضوی دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان و ابراز خرسندی از حضور در جمع اساتید متعهد و پرتلاش خراسان رضوی تأکید کرد: رویکرد مدیران سازمان بسیج اساتید در دوره جدید برپایه حلّ مسائل ملّی، منطقه‌ای و محلّی خواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در این نشست صمیمانه پس از تحلیل وضعیت کنونی ایران و جهان، گفت: مسئله 40 سالگی انقلاب اسلامی، پیچ مهم تاریخی که در آن قرار داریم و رقبای انقلاب اسلامی از جمله مسائل مهمی هستند که باید حتماً در تحلیل‌­ها مدّنظر قرار گیرند.

وی همچنین یادآور شد: هم‌اکنون دو جریان اصلی تمدنی در دنیا وجود دارد؛ یکی جریان لیبرال - دموکراسی است که کمیسیون تدوین امنیت ملی آمریکا برنامه 2025 آمریکا را برای این جریان آماده کرده است و دیگری جریان انقلاب اسلامی و برش جمهوری اسلامی است که برنامه آن چشم انداز 1404 است و فاصله چندانی با موعد آن نداریم.

وی همچنین شیوه مدیریتی امامین انقلاب اسلامی را به دو شیوه اجمالی و تفصیلی تقسیم کرده و افزود: معمارکبیر انقلاب‌ اسلامی با وجود دوره پرتنش و پرآشوب ایران و جهان، به نحوی هوشمندانه و در عین حال اجمالی مدیریت شد. در دوره جدید، امامِ دوره تفصیل شیوه‌ای نو در پیش گرفته است. اما مخاطبین این دوره با شیوه دوره اجمال دنباله رو ایشان هستند.‌ چشم‌انداز امامِ تفصیل به نحو حکیمانه‌ای به سمت قله‌های پیشرفت و ترقی است و نگاه تمدنی دارد. اما با وجود فرمان ایشان به تغییر روش، ما همچنان با نمادهای دوره اجمال با ایشان حرف می‌زنیم. لذا ایشان مجبور است هم نظریه‌پردازی و هم نهادسازی کنند.

زارعی ضمن اعلام حمایت از حرکت‌های نو و خلاقانه اساتید بسیجی در راستای حلّ معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه تصریح کرد: ظرفیت‌های علمی بسیار خوبی در کشور وجود دارد که باید در خدمت تولید کشور قرار گیرد. استادان متعهد و وطن­‌خواه کشور نیز باید به این امر کمک کنند.

وی در ادامه با یادآوری طمع غرب به اید‌ه‌ها و صاحبان ایده در کشورمان، گفت: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب با هوشمندی از سال‌ها قبل برای این مسئله تدبیر داشتند و با اعلام جنبش نرم‌افزاری و تشکیل نهادهایی همچون بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و فنّاوری ریاست جمهور با این حربه، مقابله کردند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور از دانشگاه‌ها و اساتید بسیجی در سراسر کشور درخواست کرد با اجتهاد منطقه‌ای و در نظر‌گرفتن محورهای توسعه در هر استان، اندیشکده‌های راهبردی و مسئله‌محور را در استان تشکیل داده و به پیشبرد اهداف‌کلان انقلاب اسلامی و حلّ معضلات ملّی و محلّی کمک کنند.

برگزاری نشست خبری، بازدید از دو شرکت دانش‌بنیان «افلاک نما» و «روشان طلوع شرق»، دیدار صمیمانه با سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های رئیس سازمان بسیج اساتید در سفر به مشهد بود.

زارعی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و  فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید کشور، راه‌اندازی اندیشکده‌های راهبردی را گامی مهم در بهره‌مندی کشور در عرصه‌های مختلف از توان این سازمان دانست و تصریح کرد: اساتید متعهد و وطن‌خواه در هر کجای این کشور باشند، دل در گرو انقلاب اسلامی دارند و برای اعتلای آن تلاش خواهند کرد. سازمان بسیج اساتید کشور نیز از این رویکرد حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما