شناسهٔ خبر: 25232604 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

تنوع بازار لپ تاپ‌ ها در سایت دیوار

بخش تبلیغات / دیوار

صاحب‌خبر -

انتخاب یک لپ‌تاپ فوق‌العاده با قیمت مناسب در میان خیل عظیم رایانه‌های شخصی موجود در وب‌سایت‌های مختلف قدری سخت است. مثلا هنگام جست و جو جهت خرید و فروش لپ‌تاپ نو در سایت دیوار با تنوع غیرقابل چشم‌پوشی مواجه خواهید شد. اگر حرفه‌ای‌تر باشید، احتمالا وسوسه خواهید شد تا لپ‌تاپ خود را از طریق یکی از دوستانتان از کشورهای عربی یا اروپایی وارد کنید؛ کشوری مانند دبی.

با نگاهی گذرا و مقایسه قیمت‌ لپ‌‌تاپ‌های موجود در ایران و سایر کشورها، می‌توان به اختلاف قیمت آن‌ها پی برد؛ اما برای سفارش لپ‌تاپ مورد نظر خود بهتر است عجله نکنید؛ آن هم به چند دلیل. اول اینکه تعرفه‌ واردات لپ‌تاپ در کشور ما نسبت به دیگر لوازم الکترونیکی بسیار پایین‌تر است. در ثانی رکود بازار خرید و فروش، واردکنندگان را ترغیب می‌کند قیمت‌های بازار را به حدی پایین بیاورند تا جانی تازه به آمار پایین خرید و فروش ببخشند. بنابراین اگر قصد استفاده از لپ‌تاپ جدید خود را در کشور ایران دارید، بهتر است به دلایلی از جمله دلایل ذکر شده و سایر خدمات پس از فروش و گارانتی به خرید داخل کشور فکر و از طریق فروشگاه‌های اینترنتی مانند دیوار به خرید و فروش لپ‌تاپ نو اقدام کنید.

چند توصیه جهت انتخاب لپ‌تاپ دلخواهتان

اگر در حال حاضر لپ‌تاپی دارید و می‌خواهید آن را تعویض کنید، از خود بپرسید با مدل فعلی چه کارهایی کرده‌اید و چه کارهایی دوست دارید انجام دهید. سپس در قدم بعد، هزینه و قیمت را مشخص کنید. مثلا با یک میلیون تومان می‌توانید یک لپ‌تاپ اچ پی در حد نو مدل 8440 تی ۱، با گارانتی یک ساله به قیمت ۹۵۰ هزار تومان از سایت دیوار خریداری کنید. نمایشگر این لپ‌تاپ ۱۴ اینچ و حافظه داخلی آن ۴ گیگابایت است.همچنین لپ‌تاپ لنوو جی ۵۰ دو هسته‌ای در حد نو در این سایت به قیمت ۸۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

بعد از این فاکتور، باید به سراغ مشخصات اصلی لپ‌تاپ بروید. مثلا پردازنده‌ها، مهم‌ترین ویژگی لپ‌ تاپ‌ها و بعد از آن، حافظه داخلی، سرعت لپ‌تاپ و صفحه نمایش از عمده‌ترین دلایل انتخاب یا عدم انتخاب یک رایانه شخصی است. اگر به دنبال خرید و فروش لپ‌تاپ نو با صفحه نمایش و پردازنده قوی و حافظه داخلی بالا هستید، یک لپ‌تاپ اچ پی در حد نو با پردازنده اینتل نسل ۶ ، حافظه داخلی ۸ گیگابایت و صفحه نمایشی حدود ۱۳ اینچ در سایت دیوار به قیمت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حراج گذاشته شده است.

برای خیلی‌ها انتخاب برند یک لپ‌تاپ، اولین قدم در خرید یا تعویض است. آن‌ها ابتدا به سراغ کمپانی محبوب خود مانند لنوو، ایسوس، ایسر یا اپل می‌روند و سپس براساس قیمت و سایر ویژگی‌ها مدل مطلوب خود را برمی‌گزینند. اگر شیفته برند لنوو هستید، می‌توانید به سایت دیوار سری بزنید و در قسمت خرید و فروش لپ‌تاپ نو، لپ‌تاپ‌های به حراج گذاشته این کمپانی را ببینید و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. به عنوان مثال در این سایت یک لپ‌تاپ لنوو پی ۵۰۰ با مشخصاتی از قبیل رم ۶ گیگابایت، صفحه نمایش لمسی ۱۵ اینچ و یک هفته مهلت تست به قیمت ۱ میلیون ۶۵۰ هزار تومان آگهی شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما