شناسهٔ خبر: 25232555 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

آغاز دیدار سران کره‌جنوبی و کره‌شمالی

کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، بامداد روز جمعه برای دیدار با رئیس‌جمهور کره‌جنوبی وارد خاک این کشور شد تا مرحله تازه‌ای از تاریخ روابط دو کشور آغاز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بامداد روز جمعه «مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در روستای مرزی «پانمونجوم» در منطقه غیرنظامی بین دو کشور به استقبال «کیم جونگ اون» رفت.

دیدار روز جمعه سومین دیدار میان سران دو کشور پس از جنگ دو کرده در سال 1953 میلادی است. اما «کیم جونگ اون» نخستین رهبر کره‌شمالی است که پا به خاک کره‌جنوبی می‌گذارد.

دراین دیدار شماری از مقامات ارشد کره‌شمالی از جمله رئیس ستاد کل ارتش، وزیر خارجه، و رئیس تشریفاتی دولت کره‌شمالی و همچنین «کیم یو جونگ» خواهر جوان «کیم جونگ اون» نیز حضور دارند.

کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد که تمام آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی خود را متوقف و یکی از سایت‌های اتمی خود را نیز تعطیل خواهد کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی، «کیم جونگ‌اون» پس از تشریفات استقبال در ابتدای نشست گفته امیدوار است که این نشست آغاز تاریخ جدیدی باشد و برخلاف نشستهای پیشین بین سران دو کشور که توفیقی در پایان‌دادن به تنشها نداشتند، این دیدارها نتایج مثبتی داشته باشد.

«مون جائه این» نیز در واکنش گفته  امیدوار است توافقی بین دو کشور ایجاد و هدیه‌ای خوب به مردم دو کشور و همه صلح‌طلبان جهان داده شود.

سخنگوی دولت کره‌جنوبی درباره برنامه دیدار دو کشور روز گذشته تشریح کرد: مراسم کاشت درختی که نماد «صلح و خوشبختی» خواهد بود برگزاری می‌شود و پس از پایان دیدار کیم و مون توافق‌نامه‌ای را امضاء و بیانیه‌هایی را قرائت می‌کنند، ضیافت شام به میزبانی کره‌جنوبی و تماشای ویدئویی با مضمون «بهار اتحاد» پایان‌بخش این دیدار خواهد بود.

به گفته رسانه‌های کره‌جنوبی، «کیم جونگ اون» با اشاره به آزمایشهای موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی به شوخی خطاب به «مون جائه این» گفته است «دیگر مزاحم خواب صبح‌گاهی‌تان نمی‌شوم»!.

1604280_643

1604281_372

نظر شما