شناسهٔ خبر: 25232219 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

مرکز ملی فضای مجازی: تلاش می کنیم امکان دور زدن فیلترینگ تلگرام فراهم نشود

صاحب‌خبر -

خرداد: معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: تلاش می کنیم پس از فیلتر شدن تلگرام امکان دور زدن فیلترینگ فراهم نشود.

به گزارش مهر، امیر خوراکیان بعدازظهر پنجشنبه در گردهمایی مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور اظهارکرد: برداشت ها از تعریف فضای مجازی در کشور متفاوت است و باید گفت در آینده چند فناوری با هم ترکیب شده و شرایط جدیدی ایجاد می شود.

وی افزود: در فناوری کوانتوم قرار است قدرت پردازش اطلاعات به شدت افزایش یابد.همچنین فناوری نانو ابزار و وسایل مرتبط با فضای مجازی را حداقل هزار برابر کوچک تر خواهند کرد.

معاون مرکز ملی فضای مجازی بیان کرد: فن آوری بعدی در حوزه زیستی بوده و در بخش فضای مجازی ابزار و امکانات در بدن جاسازی شده و بسیاری از دستگاه ها حذف خواهند شد.

خوراکیان تصریح کرد: فناوری اطلاعات نیز به سرعت در حال تحول بوده و در بخش هوش مصنوعی نیز تلاش می شود برخی فرآیندها توسط ماشین ها انجام شود.

معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: صحبت ما با تلگرام این است که قرار بود پیام رسانی در این نرم افراز انجام شود نه اینکه موضوعات اجتماعی را مدیریت کند.

وی اظهارکرد: اگر تلگرام قرار باشد در بازه زمانی که مردم وابسته شده اند سرویس های خود را پولی کرده و یا قطع کند چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: خطر بزرگ فضای مجازی این است که ما تنها مصرف کننده باشیم و به همین دلیل به سمت شبکه های داخلی می رویم تا اقتصاد و اشتغال این بخش در اختیار خودمان باشد.

خوراکیان گفت: اگر دولت ها آینده نگر باشند می توانند در حوزه فضای مجازی تصمیم های مهمی را اخذ کنند که آینده کشور را درخشان می کند.

وی تاکید کرد: آمریکا به آرامی و با استفاده از فضای مجاز در تلاش است تا تمام خواسته های خود را به دنیا تحمیل کند و امکان پیگیری این موضوع در مجامع بین المللی نیز وجود ندارد.

خوراکیان تاکید کرد: در این راستا تمام نرم افزارها و سخت افزارهای مهم حوزه فضای مجازی در اختیار آمریکایی هاست.

معاون مرکز ملی فضای مجازی در ادامه گفت: مشاغل مستقیم تلگرام حدود 38 هزار نفر است و دیگر مشاغل به عنوان تسهیل گر هستند که از آن جمله می توان به کسانی اشاره کرد که تبلیغ سفارش می دهند.

وی بیان کرد : به اندازه ساعت کار افراد شاغل در کشور مردم در تلگرام وقت می گذارند.

خوراکیان در ادامه به موضوع شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد: در حال حاضر در این حوزه برنامه داریم و هر دو هفته یک بار جلسات پیگیری ایجاد این شبکه برگزار می شود.

معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: در بخش فضای مجازی نخبه کم داریم و مهم این است که دستگاه ها از افراد موجود استفاده کنند.

وی گفت: تلاش می کنیم کوچ از پیام رسان خارجی به پیام رسان داخلی بدون فیلتر شکن انجام شود. تلاش می کنیم پس از فیلتر شدن تلگرام امکان دور زدن فیلترینگ فراهم نشود.

خوراکیان در خصوص انتخاب چند پیام رسان داخلی برتر گفت: هر کدام از پیام رسان های داخلی که مردم نسبت به آنها اقبال بیشتری داشته باشند حمایت ویژه شده و سرویس های خاص تری را ارائه خواهند داد.

نظر شما