شناسهٔ خبر: 25232004 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ورود سامانه بارشی از غرب کشور

کارشناس هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی از نیمه غربی کشور و بروز بارشهای بهاری در استانهای غربی خبرداد.

صاحب‌خبر -

امیرسرکرده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما با اشاره به وزش باد شدید و ایجاد گردو غبار در خوزستان و فارس با ورود این سامانه افزود: آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان روز جمعه همچنان بارانی خواهد بود.
وی سواحل خلیج فارس را امروز و فردا مواج اعلام کرد و گفت: زاگرس مرکزی و جنوبی در استانهای چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، مرکزی، همدان، زنجان و در دامنه های جنوبی البرز از جمله تهران، قزوین و البرز بارانی خواهند بود که این سامانه به تدریج به سواحل دریای خزر خواهد رسید.
کارشناس هواشناسی با اشاره به حاکم بودن این شرایط در روز شنبه ادامه داد: با توجه به بارشهای کوتاه مدت و پر حجم بهاری احتمال سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی در نیمه غربی بخصوص استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان وکردستان وجود دارد.
سرکرده با اشاره به ورود سامانه از روز یکشنبه به شرق کشور گفت: در خراسان رضوی و شمالی هم منتظر باران خواهیم بود.
وی بابیان اینکه روز دوشنبه سامانه به دو شاخه شمالی و جنوبی تقسیم می شود افزود: سامانه شمالی در نیمه شمالی و استانهای آذربایجان غربی وشرقی، نواحی دریای خزر، تهران ، البرز، قزوین، زنجان، سمنان، خراسان شمالی و رضوی و نیمه جنوبی در استانهای خراسان جنوبی، یزد کرمان قسمتهایی از هرمزگان فارس و نواحی از بوشهر را دربرمی گیرد.
کارشناس هواشناسی گفت: امروز هوای تهران نیمه ابری و دمای هوا در گرمترین ساعات به ۲۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_2141508" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2113621/2141508?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما