شناسهٔ خبر: 25231748 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

روسیه و سوریه ۱۷ شاهد را برای اثبات دروغ غرب درباره دوما به لاهه بردند

هیئت روسیه و سوریه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی ۱۷ شاهد را در مقر سازمان مذکور در لاهه برای اثبات اینکه ادعای حمله شیمیایی در شهر دوما یک نمایش ساختگی است،‌ معرفی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، غسان عبید، نماینده سوریه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی در کنفرانس خبر در مقر سازمان گفت، ارائه شهود دروغین بودن ادعاهای کشورهای غربی و کذب آنها درباره ادعاهای استفاده از سلاح‌ شیمیایی در دوما را برملا می‌کند.

وی افزود، تمام این اتهامات علیه دولت سوریه ساخته و پرداخته شده تا وجهه ارتش سوریه را که با تروریسم می‌جنگد خدشه دار کند. این اتهامات مبتنی بر اطلاعات گروه تروریستی "کلاه سفیدها" است.

عبید تاکید کرد، هیئت سوریه بیش از ۱۰۰ نامه به سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره طرح و نقشه تروریست‌ها در زمینه اقدامات تحریک‌آمیز حول محور استفاده از سلاح شیمیایی با هدف متهم کردن ارتش سوریه فرستاده است.

وی افزود: ما اطلاعات مشخصی درباره وقایع مربوط به مکان وجود ذخایر سلاح‌های شیمیایی تروریست‌ها ارائه کردیم. واشنگتن، لندن و پاریس منتظر رسیدن تیم حقیقت یاب سازمان که سوریه درخواست آن را کرده بود ،نماندند و دست به حمله خصمانه علیه سوریه زدند تا عملکرد بازرسان سازمان را با مشکل روبه‌رو کنند.

الکساندر شولگین، نماینده دائم روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی پنجشنبه گفت: عملیات‌های جدید "پرچم دروغین" علیه دمشق محتمل است و شرکای آمریکایی ما بار دیگر به اقدام نظامی علیه سوریه تهدید می‌کنند اما ما اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

سفیر روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی با تشریح جزئیات یافته‌های روسیه در سایت حمله شیمیایی ادعایی در دومای سوریه گفت، پیشگیری از وقوع حملات جدید تحت لوای "پرچم دروغین" در سوریه حیاتی است و مسکو اجازه اقدام نظامی آمریکا در آنجا را نخواهد داد.

سخنان شولگین در جریان کنفرانس خبری در لاهه مطرح شد. نشست مذکور به درخواست هیئت روسیه انجام شد و شهادت شاهدانی درباره حادثه حمله شیمیایی هفتم آوریل در شهر دوما واقع در حومه دمشق مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام بر یافته‌های کارشناسان نظامی روسیه تاکید کرد که جز اولین کسانی بودند که از سایت مذکور دیدار به عمل آوردند.

همچنین ایگور کریلوف، رئیس نیروهای هسته‌ای، بیولوژیکی و حفاظت شیمیایی روسیه گفت: کارشناسان روسی تجزیه و تحلیل جامعی را درباره اطلاعات میدانی انجام دادند.

دو سیلندر گاز که ادعا می‌شود نیروهای دولتی با هلی‌کوپتر پرتاب کرده‌اند در دو ساختمان کشف شد. این سیلندرها با خساراتی که آنها وارد آوردند با حجم خرابی کلی حملات هوایی همخوانی ندارند.

در این راستا شاهدان عینی از شهر دوما در کنفرانس خبری ادعاها و تبلیغات غرب درباره نمایش استفاده از سلاح‌های شیمیای در شهرشان را تکذیب کردند.

انتهای پیام

نظر شما