شناسهٔ خبر: 25231592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ناوگان حمل و نقل جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد جوان است

معاون حمل و نقل ادره کل راهداری و حمل و نقل عمومی کهگیلویه وبویراحمد گفت:میانگین سنی ناوگان حمل و نقل جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۷ سال جوانتر از متوسط کشوری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛معاون حمل و نقل ادره کل راهداری و حمل و نقل عمومی استان گفت: میانگین سنی ناوگان عمومی حمل و نقل در استان اعم از ناوگان اتوبوسی، مینی بوسی، سواری کرایه ای و ناوگان باری ۹ و۶ دهم سال است در حالی که متوسط میانگین کشوری ۱۶ و۴ دهم سال است.

محمدی با بیان اینکه جوانتر بودن ناوگان عمومی در ایمنی حمل نقل نقش موثری دارد افزود: مسافرت و همچنین حمل بار از طریق ناوگان عمومی به دلیل کنترل و نظارت ایمن‌تر است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری حمل و نقل عمومی استان الزام شرکت‌های مسافربری به داشتن مدیر فنی را در راستای ایمن سازی ناوگان حمل نقل عمومی دانست و گفت: در این طرح مدیر فنی پیش از سفر تجهیزات ایمنی ناوگان را بررسی کرده و پس از تایید وی صورت وضعیت و یا بارنامه صادر و اجازه عبور داده می‌شود.

محمدی یکی دیگر از برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل عمومی استان در راستای ایمن سازی ناوگان عمومی را صدور کارت هوشمند هم برای ناوگان و هم برای رانندگان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۸۰۰ مورد کارت هوشمند برای ناوگان سواری کرایه ای، ۸۵۰ مورد ناوگان باری، ۸۸ مورد ناوگان مینی بوسی و ۸۴ مورد ناوگان اتوبوسی صادر شده است.

وی حداقل سن رانندگان ناوگان عمومی را ۲۳ و حداکثر سن آن‌ها را ۶۹ سال بیان کرد و گفت: صاحبان ناوگان باری بالای ۲۳ سال سن و ظرفیت خالص بالای ۱۹ تن با مراجعه به شرکت‌های سازنده و یا نمایندگان آن‌ها در استان درخواست جایگرین خودرو داده و با دریافت تسهیلات با بهره ۹ درصد و باز پرداخت ۵ ساله به نوسازی ناوگان باری خود اقدام کنند.

محمدی از اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها خبر داد و افزود: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها در دو بخش آموزشی ـ نرم افزاری و بخش فیزیکی در دست اجرا است.

معاون حمل و نقل ادره کل راهداری حمل و نقل عمومی استان با بیان اینکه این طرح در سال‌های گذشته در ۴۰ مدرسه اجرا شده و امسال نیز در ۱۰ مدرسه دیگر اجرا می‌شود اضافه کرد: در بخش نرم افزاری و آموزشی با حضور کارشناسان در مدارس حاشیه راه آموزش‌های ایمنی تردد ارائه و همچنین تجهیزات آموزشی از جمله کیف با بر چسب قابلیت دید (برای رانندگان) توزیع می‌شود.

وی ایجاد نوار‌های لرزاننده، شب رنگ، خط کشی عابر پیاده در مقابل مدارس حاشه جاده‌ها و همچنین نصب علائم هشدار دهنده قبل از رسیدن به مدارس را از جمله اقدامات ایمنی فیزیکی درمحوطه مدارس حاشیه جاده‌ها بیان کرد و اضافه کرد: این طرح یکی از طرح‌های موفق در زمینه‌ی ایجاد ایمنی هم برای دانش آموزان و هم برای کاربران جاده ای بوده است.

انتهای پیام/د

میانگین مطلوب سنی ناوگان حمل و نقل جاده ای 

نظر شما