شناسهٔ خبر: 25231579 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معرفی رشته‌های علمی کاربردی-4

کاردانی فنی مکانیک خودرو رشته‌ای برای تربیت تکنسین مورد نیاز صنعت

دوره کاردانی فنی مکانیک خودرو به منظور تربیت تکنسین مورد نیاز صنعت خودرو در دانشگاه علمی‌کاربردی ارائه می‌شود و فارغ‌التحصیلان این رشته، قابلیت تعمیر انواع سیستم‌های خودرویی سواری و تجاری را کسب می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با توجه به اینکه امروزه تقریبا در هر خانواده‌ای حداقل یک خودرو وجود دارد نیاز به تعمیر و نگهداری از خودرو یک امر اجتناب ناپذیر است و این امر سبب شده تا مکانیک خودرو یکی از شغل‌های مهم در جامعه امروز باشد.

با این وجود یک مکانیک خودرو با حجم زیادی از تعداد مشتریان در روز مواجه است، از طرفی برای موفقیت در  این شغل هم مانند شغل‌های دیگر باید یک سری اصول رعایت شود.

در حال حاضر تکنیسین‌های مکانیک دارای بازار کار مناسبی در کشور هستند و ظرفیت پذیرش دانشجویان در این رشته نیز در دانشگاه علمی‌کاربردی وجود دارد.

از این رو امروز به معرفی رشته فنی مکانیک خودرو می‌پردازیم.

صنعت خودرو به عنوان ارکان اصلی کشور نقشی کلیدی در صنعتی شدن ایران اسلامی ایفا می‌کند به گونه‌ای که صنعت مزبور پیش قراول 60 صنعت دیگر است و برخی آن را لوکوموتیو صنعت هر کشوری می‌دانند صنعت خودرو در کشور ما عمری نسبتاً طولانی دارد.

نقش نیروی تخصصی در پیشبرد اهداف صنعت خودرو نقشی انکارناپذیر است.

از این رو هرگونه تلاشی در راستای توسعه مهارت‌های مورد نیاز در زنجیره ارزش ساز خودرو (طراحی، تامین، تولید، فروش و تعمیرات) می‌تواند موجبات ارتقاء این صنعت را فراهم آورد.

با پیشرفت خودروهای تولیدی امروزی، نیاز به توسعه دانش تکنسینی افزایش یافته است. با تجهیز خودروهای امروزی به سامانه‌های پیشرفته مکاترونیکی تجربه صرف پاسخگوی مشکلات صنعت خودرو در حوزه تولیدات و تعمیرات نیست.

از این رو  به منظور نیروی تکنسینی مورد نیاز عرصه تولید و خدمات خودرویی توان علمی در کنار توان مهارتی مورد نیاز است.

رشته کاردانی مکانیک خودرو رشته‌ای است به منظور تربیت تکنسین مورد نیاز صنعت خودرو ارائه می‌شود فارغ‌التحصیلان این رشته در طول تحصیل با عملکرد خوردو و مجموعه‌های ذیربط آشنایی پیدا می‌کند و قابلیت تعمیر انواع سیستم‌های خودرویی سواری و تجاری را کسب خواهند کرد.

شناخت سیستم‌های اصلی خودرو، شناخت زیر سیستم‌های خودرویی، تحلیل عملکرد و عیوب مجموعه‌های خودرویی و تعمیر مجموعه‌های خودرویی از قابلیت‌ها و مهارت‌های فارغ التحصیلان این رشته است.

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند مشاغلی مانند تکنسین تولید در خطوط تولید خودرو و قطعات و زیر مجموعه‌های خودرویی، تعمیر کار سیستم مکانیکی خودرو (موتور، سیستم تعلیق و سیستم انتقال قدرت)، تعمیر کار سیستم مکاترونیکی خودرو و ارزیاب عملکرد خودرو را احراز کنند.

شرایط پذیرش دانشجو  در این رشته نیز دارا بودن دیپلم ریاضی و دیپلم تجربی، دیپلم فنی وحرفه‌ای مکانیک خودرو است.

به طور متوسط 1070 دانشجو نیز در این رشته مشغول به تحصیل هستند.

* مراکز موجود دوره

برای آشنایی با مراکز موجود برای پذیرش دانشجو در رشته مکانیک خودرو بر روی    کلیک کنید.

انتهای پیام/

نظر شما