شناسهٔ خبر: 25231577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران کشور:

فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باید حفظ شود

جویبار - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: جامعه ای که به دنبال فرهنگ ایثار و شهادت باشد خوشبخت است و باید این ارزش ها را در جامعه حفظ کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی شهیدی پنج شنبه شب در یادواره سه هزارو ۳۰۰ شهید ارتش استان مازندران در مصلی نماز جمعه شهرستان جویبار با اعلام اینکه برخی واژه ها از قداست و ویژگی خاصی برخوردار هستند ، اظهار داشت: قداست این واژه ها به خاطر کلمه یا واژه نبوده بلکه این احترام با توجه به معنای آن کلمه در بین مردم شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه با روحیاتی که اسلام برای شهید و شهادت قائل است تصریح کرد: شهید یک واژه مقدس برای جامعه اسلامی است و کسی که با انگیزه حمایت از دین و کشورش به مقابله با دشمن می پردازد ، مقام و جایگاه بالایی دارد.

رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور بیان کرد: در فقه اسلامی برای شهید احترام خاصی قائل است و به گفته پیامبر بزرگوار اسلام سه گروه پیامبران ، علما و شهدا شفاعت آنان در قیامت پذیرفته می شود.

نماینده ولی فقیه در ادامه با بیان اینکه همه ما مدیون ایثارگری و فداکاری شهدای عزیز هستیم گفت: آسایش امروز کشور مدیون خونهای پاک ریخته شده شهدا در ۸ سال دفاع مقدس بوده است.

حجت الاسلام شهیدی برگزاری یادواره ها، حفظ و نگهداری نام شهدا را بزرگترین خدمت در قبال آنان بیان کرد و افزود: هر جامعه ای که از فرهنگ شهید ، مقاومت و ایثار کمک گرفته ، جامعه ای خوشبخت خواهد بود.

وی مهمترین رمز پیروزی رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس را وجود فرهنگ ایثار و شهادت دربین جوانان برومند کشور بیان و خاطرنشان کرد: جبهه جنگ ما قابل قیاس با دیگر جنگهای دنیا نیست، چرا که تمام ابرقدرتهای جهان در یک طرف با تمامی امکانات و اسلحه در مقابل جوانانی ایستادگی کردند که با دستان خالی ، تنها با روحیه جهادی خود در این نبرد نابرابر پیروز و سربلندشدند.

رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه تاکنون ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کردیم ، گفت: حدود ۵۷۰ هزار جانباز نیز در کشور وجود دارند.

حجت الاسلام شهیدی اظهار داشت: امروز سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستند و ۴۱ خانواده پنج شهید را تقدیم انقلاب کردند و ۱۰۶ خانواده چهار شهید و ۶۳۲ خانواده نیز سه شهید را تقدیم این آب و خاک کردند.

رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور با بیان اینکه جامعه ای که به دنبال فرهنگ ایثار و مقاومت باشد سعادتمند و خوشبخت خواهد بود ، گفت: همه مامدیون خون شهدا هستیم و خدمتی که شهید به بشریت کرده است تاکنون هیچ گروهی این خدمت را ارائه نکرده است .

نظر شما