شناسهٔ خبر: 25231532 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

شناسنامه دار شدن مراکز آموزشى پزشکى

مسعود ناصری پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکى ایران در نشست هفته آموزش علوم پزشکی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: همگام با طرح تحول سلامت و خدمات رسانی درمانی شاهد توسعه طرح تحول آموزش پزشکی بوده ایم.

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشکاه علوم پزشکى ایران گفت: در روند اعتباربخشی، مراکز آموزشی علوم پزشکی شناسنامه دار مى شوند.

به گزارش شفاآنلاین،مسعود ناصری پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکى ایران در نشست هفته آموزش علوم پزشکی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: همگام با طرح تحول سلامت و خدمات رسانی درمانی شاهد توسعه طرح تحول آموزش پزشکی بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه بسته‌هاى ۱۱ گانه برای تحول آموزش پزشکی تهیه و به دانشگاه هاى علوم پزشکى ابلاغ شد،  ادامه داد: ماموریت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران، در این راستا اعتباربخشی مراکز آموزشی بود که از ٢ سال پیش آغاز شده است.

ناصری پور عنوان کرد: در این اعتباربخشی همه مراکز آموزشی را مورد ارزیابی قرار دادیم و بسیاری از مراکز که تاکنون شناسنامه آموزشی مدونى نداشتند برای آنها شناسنامه آموزشی تدوین کردیم.

حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم، مهم ترین هدف است

وی اظهار کرد: نقایص مراکز آموزشى استخراج شده است و فرصتی به این مراکز داده شده تا نقایص خود را برطرف کنند، در نتیجه این اطمینان را خواهیم داد که مراکز آموزشی علوم پزشکی دارای استاندارد‌های کافی آموزشی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه یکى از مهمترین بسته‌ها در تحول آموزش پزشکى، حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم است، گفت: استراتژی توجه جدی به مراکز آموزشی به جای استراتژی نفت می‌تواند پژوهش‌های دانشگاه‌ها را به سمت دانش بنیان شدن سوق دهد و به این ترتیب پژوهش‌های ما منجر به تولید تکنولوژی، تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان می‌شود که از فرمایش هاى مقام معظم رهبرى است.

برچسب‌ها:

نظر شما