شناسهٔ خبر: 25231531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

کندی روند خدمات رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه/ 12 هزار زلزله زده و توزیع 98 هزار چادر/ نیاز شدید زلزله زدگان به وسایل سرمایشی

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس از کندی روند خدمات رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

احمد صفری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از اینکه روند خدمات رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه بسیار کند است، گفت: متاسفانه بروکراسی دست و پا گیر اداری باعث کندی روند خدمات رسانی شده به عنوان مثال برخی افراد نسبت به مشکلات سد راه صدور گواهی حصر وراثت انتقاد دارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مردم زمستان را با هزاران سختی و مشقت سپری کردند و دیگر توان تحمل سختی را ندارند؛ مردم مشقت دیده هیچ یاوری ندارند و با مشکلات شان تنها مانده اند.

وی با یادآوری اینکه مردم به شدت نیازمند وسایل سرمایشی هستند، تصریح کرد: با توجه به گرمسیر بودن مناطق زلزله‌زده، نیاز مردم به وسایل سرمایشی به شدت در حال افزایش و شیوع برخی بیماری ها مانند وبا و سالک مردم را تهدید می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اقدام مناسبی برای اسکان دائم مردم انجام نشده است، گفت: متاسفانه امهال وام ها انجام نشده و مردم در این رابطه به شدت اعتراض دارند.

صفری افزود: هر چند مقام معظم رهبری دستور دادند در خدمات رسانی به زلزله زدگان کم کاری نشود اما متاسفانه مسئولان در استان علاوه بر کم کاری با بهانه های واهی از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مقرر شد به 30 هزار خانواده زلزله زده کرمانشاه 2 میلیون و 200 هزار تومان پرداخت شود تا بتوانند مایحتاج خود را خریداری کنند اما متاسفانه با هزاران بهانه واهی در مسیر پرداخت آن سنگ اندازی می کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان کنکور در مناطق زلزله زده با مشکلات زیادی مواجه هستند، تصریح کرد: وقتی یک خانواده در کانکس زندگی می کنند چطور فرزند آنها با شرایط نامناسب و گرمای شدید می تواند برای کنکور درس بخواند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری کمک 63 میلیارد تومانی مردم به هلال احمر در زلزله کرمانشاه، گفت: مقرر شده 2 تا 3 میلیون از این پول برای خرید وسایل سرمایشی به مردم داده شود البته هلال احمر 300 هزار تومان نیز به مردم به عنوان عیدی پرداخت کرد.  

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه برخی افراد سودجو در این میان برای اخذ وام یا  به مناطق زلزله زده آمده و در کنار مردم در چادر و کانکس زندگی می کنند و به حدی بی نظمی وجود دارد که افراد سودجو بیشتر از زلزله زده ها خدمات می گیرند؛ متاسفانه 12 هزار زلزله زده داشتیم اما 98 هزار چادر توزیع شد و این نشانه ضعف مدیریت بحران است./

پایان پیام

نظر شما