شناسهٔ خبر: 25231478 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

قرعه‌کشی مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان و برگزاری در دو مرحله

گروه فعالیت‌های قرآنی- مسئول فنی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان گفت: این مسابقات در دو بخش قرائت و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود که هر کدام از این دو رشته شامل دو مرحله مقدماتی و نهایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حمید مجیدی‌مهر، مسئول فنی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان در مراسم ضیافت شهرداری مشهد و قرعه‌کشی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان که شب گذشته، ششم اردیبهشت‌ماه در تالار فیروزه پارک کوهسنگی برگزار شد، گفت: مسابقات در دو بخش قرائت و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود که هر کدام از این دو رشته شامل دو مرحله مقدماتی و نهایی است.
وی با اشاره به اینکه در رشته قرائت و در مرحله مقدماتی هفت سطر برای تلاوت در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: پنج برگزیده در مرحله مقدماتی به فینال راه می‌یابند که در این مرحله توسط داوران میزان سطرها مشخص خواهد شد.
مجیدی‌مهر با بیان اینکه در رشته حفظ دو سؤال از متسابق پرسیده خواهد شد، تشریح کرد: مرحله فینال این رشته نیز تابع ضوابط است و آیین‌نامه داوری در اختیار هر یک از شرکت‌کنندگان به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی قرار خواهد گرفت.
مسئول فنی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با اشاره به اینکه از ساعت ۱۵، هفتم اردیبهشت ماه رقابت‌های این دوره از مسابقات در جوار حرم رضوی آغاز خواهد شد، بیان کرد: شیوه برگزاری مسابقات به این شکل خواهد بود که پنج قاری و پنج حافظ تلاوت خواهند کرد.

انتهای پیام

نظر شما