شناسهٔ خبر: 25231461 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

پارادوکس خانه های خالی در کلانشهرها و شهرهای کوچک/تولید سالی یک میلیون مسکن راه تخلیه حباب نرخ ها

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه علی رغم وجود خانه خالی در کلانشهرها شهرهای کوچک با کمبود شدید مسکن مواجه هستند، گفت: ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور می تواند از انباشت تقاضا و حبابی شدن نرخ ها جلوگیری کند.

صاحب‌خبر -

حمید بنایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات مسئولان در خصوص وجود بیش از 2.5 میلیون واحد مسکونی خالی در کشور، گفت: شاید در کلانشهرها این آمارها درست باشد اما در شهرهای کوچک کمبود مسکن مشهود است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولت برای جلوگیری از انباشت تقاضا در حوزه مسکن باید طرح مشخصی ارایه کند، افزود: ساخت سالانه 900 تا یک میلیون واحد مسکونی در کشور می تواند از انباشت تقاضا و در نتیجه حبابی شدن نرخ ها در این حوزه جلوگیری کند.

تعداد زیادی تقاضا برای مسکن انباشت شده است

وی با بیان اینکه از سال های گذشته تعداد زیادی تقاضا برای مسکن انباشت شده است، تصریح کرد: با توجه به ازدواج ها و موالیدی که در طول سال رخ می دهد میزان واحدهای مسکونی موجودر کشور پاسخ گوی تقاضا نبوده بنابراین این موضوع باز هم تهدیدی برای قیمت مسکن در آینده خواهد بود.

بنایی با تاکید بر اینکه دولت باید در حوزه تولید مسکن فعال تر باشد، گفت: در ماه های اخیر مسکن بالاترین نرخ خود را تجربه کرده از این رو باید از تجربه چند سال اخیر استفاده کرده و تولید مسکن را با هدف رونق اقتصادی کشور و پاسخگویی به نیاز مردم در دستور کار قرار داد.

لازمه کمک گرفتن از بخش خصوصی در حوزه تولید مسکن

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کمک گرفتن از بخش خصوصی در حوزه تولید مسکن می تواند بسیاری از قفل های ایجاد شده در این حوزه را باز کند، افزود: در شرایط فعلی که دولت با کمبود منابع مواجه است باید ضمن سیاست گذاری به تشویق بخش خصوصی برای حضور در عرصه های مختلف اقتصادی اقدام کند.

وی ادامه داد: دولت باید راهکارهای مختلف برای تامین مسکن به ویژه برای اقشار آسیب پذیر را امتحان کند تا در نهایت ساماندهی این بازار ممکن شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس به ویژه کمیسیون عمران آن آماده هر نوع کمکی به دولت برای ساماندهی بازار مسکن بوده و در این راستا حتی در صورت لزوم قوانین مورد نیاز را مصوب خواهد کرد./

پایان پیام

نظر شما