شناسهٔ خبر: 25231324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صادرات 500 هزار تن کالای گیلانی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از صادرات 541 هزار و 658 تن کالا از گیلان در پارسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال 95 از نظر ارزش سه درصد افزایش و از نظر وزن چهار درصد کاهش داشته است.

وی ارزش محصولات صادر شده را 350 میلیون و 377 هزار و 385 دلار از گمرکات گیلان عنوان کرد و افزود: کالاهای صادر شده شامل محصولات نباتی سبزیجات، میوه، خرما، کشمش و چای، محصولات معدنی سیمان، کلینگر، سنگ ساختمانی، آجر و سرامیک، محصولات صنایع غذایی بیسکویت، کلوچه، رب و نوشیدنی، محصولات نساجی پوشاک، پارچه و توری و محصولات پلاستیکی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه کشورهای ترکمنستان، افغانستان، گرجستان، اوکراین، هند، سوریه، امارات و ترکیه طرف صادرات از گیلان است، اظهار داشت: محصولات صادر شده از گمرکات استان عمدتا به کشورهای آذربایجان ، روسیه، قزاقستان و عراق صادر شده است.

دلق پوش همچنین به میزان واردات استان نیز اشاره و اعلام کرد: پارسال 2 میلیون و 39 هزار و 218 تن کالا به ارزش یک میلیارد و 12 میلیون و 744 هزارو 675 دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.

وی این واردات را شامل آهن آلات، گندم و جو، چوب و تخته، محصولات شیمیایی، ماشین آلات صنعتی و لوازم برق و عنوان و تصریح کرد: این کالاها از کشورهای روسیه، قزاقستان ، آذربایجان، چین ، ژاپن و کره جنوبی و آلمان وارد شده است .

وی خاطر نشان کرد: میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال 95 از نظر ارزش 52 درصد و از نظر وزن 25 درصد کاهش داشته است

انتهای پیام/اص

500 هزار تن کالای گیلانی به کشورهای خارجی صادر شد

برچسب‌ها:

نظر شما