شناسهٔ خبر: 25230832 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده آمریکایی:

الشباب سومالی چهار تا 6 هزار تروریست در اختیار دارد

الجزیره-ایرنا- ژنرال «مارکوس هیکس» فرمانده نیروهای آمریکایی در آفریقا (آفریکوم) گفت: گروه تروریستی الشباب سومالی بین چهار تا 6 هزار جنگجو دارد و بزرگترین شاخه سازمان القاعده در آفریقا محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری «الصومال الجدید» پنجشنبه شب به نقل از هیکس نوشت: خطر جنبش الشباب همچنان امنیت منطقه را تهدید می کند زیرا این گروه بسیار منسجم است.
این فرمانده آمریکایی در مورد شمار جنگجویان الشباب نیز گفت: شمار آن ها بین چهار تا 6 هزار نفر است و این افراد، جنگ سختی ضد نیروهای دولتی سومالی و نیروهای اتحادیه آفریقا آغاز کرده اند.
آمریکا طی چند ماه اخیر بارها به وسیله پهپادهای خود مقر نیروهای الشباب را هدف قرار داده است.
ارتش آمریکا آبان ماه گذشته ادعا کرد، در حمله هوایی به الشباب در سومالی بیش از یکصد نفر از اعضای این گروه مرتبط با القاعده را کشت.
آمریکا به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی سعی در یافتن جای پایی در آفریقا دارد. به تازگی اخباری مبنی بر اینکه آمریکا درحال ساخت یک پایگاه نظامی در نیجر است، منتشر شد.
الشباب اواخر مهرماه گذشته یک حمله تروریستی بزرگ در موگادیشو انجام داد که بنا بر اعلام «عبدالرحمن عمر یریسو» وزیر اطلاع رسانی این کشور، در اثر آن 358 نفر کشته و 228 نفر دیگر زخمی شدند.
جنبش جوانان مجاهدین معروف به الشباب یک گروه سومالیایی است که از سال 2012 بخشی از شبکه القاعده شده‌ است. این گروه در گذشته بخش‌هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت، اما در سال 2015 کنترل شهرهای بزرگ را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در تصرف خود دارد. برخی منابع شمار جنگجویان الشباب در سال 2014 را بین هفت تا 9 هزار نفر برآورد کرده بودند.
شبک**2041**1392

نظر شما