شناسهٔ خبر: 25230780 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

تغییرات جالبی که جام جهانی در روسیه به وجود آورد/عکس

برگزاری جام جهانی روسیه 2018 تاثیر به سزایی در بخش های اجتماعی واقتصادی و زیر ساختی این کشور داشته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

روسیه با قبول میزبانی جام جهانی و در فاصله کمتر از 50 روز تا آغاز این رقابت ها در نشستی با حضور مسئولان بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی تاثیرات جام جهانی در روسیه را بررسی کردند.الکساندر سوروکین مدیر کل سازماندهی اجتماعی و محیط زیستی در روسیه در ابتدای این نشست موارد برجسته از تاثیرات مثبت برگزاری جام جهانی در روسیه را عنوان کرد .

افزایش تولید ناخالص ملی، اشتغال زایی، توسعه مناطق سازمانی و درآمد زایی...

 

تحولات ناشی از جام جهانی در روسیه

 

بین سال های 2013-2018 تولید ناخالص ملی رقمی معادل 867 میلیارد روبل برآورد شده است و حدود 210 هزار نفر در مشاغل مختلف در راستای آموزش برای برگزاری رقابت های جام جهانی ایجاد شده است.

افزایش امتیاز هتل ها رقمی مبنی بر 79هزار است که در بخش حمل و نقل و ارتباطات درون و بین شهری...

توسعه ورزش و آمادگی جسمانی با اخذ میزبانی در کشور فراگیر شده است و حدود 5000 نفر در این زمینه آموزش دیده اند ضمن اینکه 8 استادیوم ساخته شده و 4 استادیوم بازسازی کامل صورت گرفته است و 10 پروژه شبکه ای آب و فاضلاب و همچنین 16 بیمارستان به طور کامل ترمیم و بازسازی شده اند.

مرکز بازیافت جامدات شهری در ولگو گراد و ساخت جایگاه هلیکوپتر های پزشکی در کالینینگراد و ساخت مسکن های فوری در سامارا و تجهیز برخی مراکز به تجهیزات پزشکی و آندوسکوپی...

ساخت و باز سازی 178 کیلومتر راه آهن در قالب 20 ایستگاه برون شهری و توسعه فرودگاه ها در شهر های مختلف روسیه از جمله اقدامات قابل توجه در تبعات جام جهانی برای روسیه است.

سوروکین در ادامه این نشست یاد آور شد: 360 رویداد فرهنگی در طول برگزاری این رقابت ها در نظر گرفته می شود و به اعتقاد من 3 محور ارزشمند می تواند ما را رد این راه یاری دهد اول حُسن انجام کار و صلاحیت داوطلبان،دوم سازماندهی و برنامه ریز کیفی برای برگزاری و در مرحله سوم امنیت است که می تواند ما را در این راه موفق کند.

 

نظر شما