شناسهٔ خبر: 25230659 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کدام سیرک آقای برانکو؟/چرا این همه سکوت رسانه ای برای این واژه؟

ورزش > لیگ برتر - سکوت عجیب درباره لفظ سیرک که برانکو برای کنفرانس مطبوعاتی بعد بازی با ذوب آهن اتفاق افتاد، عجیب است!

صاحب‌خبر -

آرمن ساروخانیان/دبیر سرویس فوتبال روزنامه ایران ورزشی: مربیگری شغل پرفشاری است و این فشار در جریان بازی و بعد از آن به اوج می‌رسد. مربیان با وجود این فشار مجبورند در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی شرکت کنند و به سوالات خبرنگاران کنجکاو پاسخ دهند. این بخشی از حرفه آنهاست، با این حال بعضی روزها مربی آنقدر عصبی است که ترجیح می‌دهد با پاسخ‌های کوتاه هرچه زودتر کنفرانس را تمام کند یا حتی گاهی دستیارش را به اتاق کنفرانس می‌فرستد.

برانکو هم بعد از بازی هفته گذشته در فولادشهر عصبانی بود. تحمل شکست در دقیقه ۹۰ خیلی سخت و یکی از بدترین اتفاقات برای مربی است. سرمربی پرسپولیس ترجیح داد در کنفرانس مطبوعاتی شرکت نکند. این نخستین بار نیست که یک مربی از مواجهه با خبرنگاران عذر می‌خواهد و به بهانه‌ای از روبه‌رو شدن با آنها اجتناب می‌کند. با این حال واکنشی که درباره این رفتار داشت، عجیب و توهین‌آمیز بود. برانکو درباره غیبتش در کنفرانس فولادشهر گفت: «‌نمی‌خواستم در آن سیرک شرکت کنم!»
سرمربی پرسپولیس ظاهرا در آن بازی به تصمیمات داور معترض بود، ولی کنفرانس مطبوعاتی چه ارتباطی به قضاوت بازی دارد؟ بارها در مسابقات مهم اروپایی شاهد تصمیمات جنجالی داوران بوده‌ایم. آخرین آنها بازی برگشت رئال مادرید و یوونتوس بود که ایتالیایی‌ها به پنالتی دقیقه نود داور اعتراض داشتند، ولی از آلگری گرفته تا بازیکنان همه مقابل میکروفون و دوربین خبرنگاران حاضر شدند و اعتراض‌شان را از همان تریبون اعلام کردند. قطعا حساسیت بازی فولادشهر به اندازه بازی مادرید نبود. قهرمانی پرسپولیس قبل از این بازی قطعی شده و نتیجه آن تاثیری در سرنوشت این تیم نداشت، با این حال برانکو موضع عجیبی گرفت و همه را شگفت‌زده کرد.

دیروز حتی امیر قلعه‌نویی، سرمربی ذوب‌آهن که این روزها رابطه خوبی با برانکو دارد، در مصاحبه با خبرنگاران نتوانست از حرف‌های‌ مربی پرسپولیس دفاع کند و گفت که بهتر است خودش در این‌باره توضیح بدهد. اگر مخاطب حرف‌های‌ برانکو خبرنگاران هستند که این جمله مصداق توهین بارز به رسانه‌هاست. اگر سرمربی پرسپولیس اتفاقات درون زمین را مد‌نظر داشته که کل مسابقات لیگ برتر را زیر سوال برده.

برانکو با شناخت کاملی از فوتبال ایران به پرسپولیس پیوست. مربی کروات سال‌ها سرمربی تیم امید و تیم ملی بود و باشگاه پرسپولیس حاضر شد مالیات عقب ‌افتاده او را بپردازد تا بتواند روی نیمکت این تیم بنشیند. اگر او اینقدر از فوتبال ایران بیزار است  چرا حاضر شد برگردد و بیش از سه سال است که از جایش تکان نمی‌خورد؟ اگر فوتبال ایران برایش سیرک است چرا می‌خواهد قراردادش را تمدید کند و به همکاری با پرسپولیس ادامه دهد؟ او نباید فراموش کند که موفقیت‌ها و محبوبیت این سال‌هایش را مدیون همین فوتبال است وگرنه قبل از پیشنهاد پرسپولیس بیش از یک سال خانه‌نشین بود.

واکنش برخی رسانه‌ها، مربیان و کارشناسان به حرف‌های‌ برانکو هم جای سوال دارد. وقتی کی‌روش از کیفیت بازیکنان لیگ صحبت کرد، شاهد موضع‌گیری‌های تندی بودیم، از جمله قلعه‌نویی که از سرمربی تیم ملی خواست به لیگ برتر توهین نکند ولی واکنشی به سیرک خواندن لیگ برتر ندارد و ترجیح می‌دهد از آن عبور کند.

43257

نظر شما