شناسهٔ خبر: 25230630 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مجمع خیرین سلامت باید عرصه ای برای خیر پروری باشد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام روز پنجشنبه در دیدار دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور افزود: خیر پروری یک مقوله مهم است که ما عرصه هایی

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام روز پنجشنبه در دیدار دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور افزود: خیر پروری یک مقوله مهم است که ما عرصه هایی فراهم بکنیم که روحیه خیرمنشانه در جامعه گسترش پیدا کرده و افرادی که در این مجموعه زمینه دارند ورود پیدا کنند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ساماندهی خیرین کشور، ادامه داد: ما در عرصه های مختلف خیرین داریم که اگر این مجموعه ها کنار هم بنشینند و یک ساماندهی به مجموعه خیرین کشور داشته باشند، خوب است.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: ما نباید در تاسیس مجمع های خیرین محدودیت قائل بشویم زیرا افراد با شوق ها و ذوق ها و سلیقه ها این انجمن های مختلف مانند خیرین مدرسه ساز و خیرین سلامت و خیرین مسجدساز را شکل می دهند و در هر عرصه ای به دنبال خیرین هستند که خوب است اما اگر مجموعه خیرین کشور ساماندهی داشته باشد و مجموعه های مرکزی دور هم بنشینند و اساسنامه ای تنظیم بکنند ظرفیت عظیمی خواهند داشت.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: برای خیرین در کشور عرصه زیاد است اما اگر اینها ساماندهی شده و جهت دهی و برنامه ریزی بشوند می توان از اینها برای رفع مشکلات کشور در رشد کشور و اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی گام بزرگی در نجات کشور از یک بحران است و اگر مجموعه های خیرین ه میدان بیایند و این ضرورت ها در کشور را ساماندهی بکنند خیلی موثر است.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در همه جای کشور مشکلات زیاد است از سیستان و بلوچستان گرفته تا کردستان و لرستان و جاهای دیگر و در این استان علی رغم ظرفیت خیلی خوب خیرین که تلاششان به انصاف ثمره دارد و با تمام وجود فعالند و در عرصه های مختلف کار می کنند اما در عین حال استان نیازمند نگاه ویژه تر مجموعه خوب و خیراندیشانه شماست.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: استان ظرفیت خیرین خوبی دارد اما می طلبد که از جاهای دیگری به این استان گسیل داده شود تا این استان هم به جاهایی برسد که حداقل همپای بعضی از استان های دیگر شود.
وی، با اشاره به ایام ماه بسیار پرفضیلت شعبان، گفت: باید از این ماه و عظمت و وظایف مان در آن و ضرورت بهره گیری از این فرصت ها مستمر یاد کرد زیرا کلید واژه موفقیت در هر عرصه ای بهره گیری از این فرصت هاست.
امام جمعه شهرکرد فعالیت خیرین را بسیار زیبا و ارزشمند خواند و افزود: انسان هرکاری که بخواهد انجام بدهد نیازمند سلامت است و سلامت گام اول ورود به هر عرصه ای است زیرا انسان سالم است که می تواند یک چهره اقتصادی قوی و قدر ، یک سیاستمدار قوی و قدر ، یک عالم برجسته و موثر ، یک پزشک حائز و موثر یا یک خیر اثرگذار باشد.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: در هر عرصه ای نیاز اول انسان بعد از مسائل ایمانی و اعتقادی و هدف و آنچه که مربوط به خداوند است سلامتی است لذا انسان سالم ذوق و شوق و نشاط و شادابی دارد و با همان توانمندی ها به عرصه ورود پیدا کرده و وظائفش را پیاده می کند اما آدم کسل و بیمار ابتدا باید درگیر بیماری ها و نگرانی هایش باشد.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه سلامت مقوله بسیار مهم و از نعمت های بزرگ حضرت باری تعالی است، عنوان کرد:کسانی هم که زمینه ساز این نعمت هستند و این نعمت را گسترش می دهند و بر وسعتش می افزایند و عرصه را برای این نعمت فراهم می کنند به همان میزانی که خود نعمت ارزشمند است کار آن ها هم ارزشمند است و به همان میزان که این نعمت صحتش به عنوان یک نعمت عظیم مطرح است کسی که در این عرصه کار می کند از نظر معنوی همان ارزش و فضیلت و جایگاه را در پیشگاه پروردگار متعال دارد.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: کار خیری خیلی بزرگ است که قرآن هم بسیار در این باره تاکید می کند و کسانی را که قدر این حالات را نمی دانند و از داده های پروردگار متعال در امر خیر استفاده نمی کنند را به عذاب الهی وعده می دهد و از چیزهایی که باعث خشم خدا می شود این است که افراد از دارایی های خودشان در امور خیر استفاده نکنند.
وی گفت: خداوند این نعمت را به شما داده است که پیشگام و پرچم دار و جلودار عرصه سلامت باشید و این نعمت بزرگی است که این مدال به شما داده شده و این افتخار است که در این عرصه وارد بشوید بنابراین این نعمت شکر دارد و شکرش این است که در این جهت هرچه می توانید تلاش کنید و هرچه امکانات و تدبیر نیکوست در این عرصه وارد کنید و هر چه بیشتر مشورت صورت بگیرد و انسان تمام توانش را به کار بگیرد که در این عرصه نقش آفرین باشد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه مجمع خیرین در سطح کشوری موفق است و این شکر نعمت است، عنوان کرد: کار مجمع تسهیل گری است ولی علاوه بر اینکه این مجمع در تسهیل گری نقش گسترده ای باید بیافریند، جذب خیرین نیز یکی از کارهای بسیار مهم این مجمع باشد.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: اولویت بندی ها در سیاست گذاری مجمع خیلی مهم است هرچند به بعضی از خیرین نمی شود این را تحمیل کرد ولی خیرین فراوانی هستند که خودشان را در اختیار شما می سپارند بنابراین اولویت مکانی بسیار مهم است.
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور نیز در این دیدار گفت: ائمه جمعه و جماعات ظرفیت بسیار خوبی در ترغیب و تشویق مردم به کارهای خیر و مشارکت در امور خیر هستند.
حسینعلی شهریاری مجمع خیرین سلامت استان را یکی از فعال ترین مجامع خیرین سلامت در کشور دانست و افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان نیز یاری گر خوبی برای مجمع خیرین سلامت استان بوده است.
شهریاری اظهار کرد: خیرین سلامت تاکنون حدود 6 هزار میلیارد تومان در کشور سرمایه گذاری کرده اند که یک هزار میلیارد از ای مبلغ در سال 96 بوده است.
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور عنوان کرد: مجمع خیرین تسهیل گر است و زمینه را برای انجام کارهای خیری فراهم می کند و مجمع خیرین تشکیلات ستادی بالادستی نیست.
به گزارش ایرنا، با حضور دبیرکل مجمع خیرین سلامت عملیات ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی خیرین در شهرکرد آغاز شد.
2097
انتهای پیام

نظر شما