شناسهٔ خبر: 25230550 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

حرف آخر علي دايي درباره جدايي ترابي و قلي‌زاده / بروند بهترشان را مي‌آوريم

سرمربي تيم فوتبال سايپا درنشست خبري امروز حرف هاي مهمي در خصوص دو ستاره اين روزهاي تيمش زد.

صاحب‌خبر -

رقابت هاي ليگ برتر هفدهم به خط پايان نزديک شده و با برگزاري هشت ديدار هفته آخر، فردا شب اين دوره از ليگ نيز رسما به پايان مي رسد.

 

پايان ليگ البته هيچوقت به منزله فروکش کردن جذابيت هاي فوتبال نيست چون دقيقا مقارن با آغاز جدي فعاليت تيم ها در نقل و انتقالات و شروع مذاکرات با بازيکنان و مربيان مختلف است.

 

در اين دوره از رقابت هاي ليگ برتر، دو نفر از بازيکناني که در کانون توجه اهالي فوتبال و مربيان بودند، وينگرهاي جوان و تواناي تيم سايپا هستند. مهدي ترابي، هافبک ملي پوش سايپا که چندسالي است توجهات را به خود جلب کرده، امسال پخته تر و موثر تر از هميشه در اين تيم ايفاي نقش کرد و بدون ترديد يکي از بهترين بازيکنان ليگ بوده است. 9 گل زده و 5 پاس گل، نمود اين اثرگذاري شماره 9 سايپا در قالب اعداد و آمار است.

 

در کنار ترابي اما يک ستاره جديد ظهور کرده است. علي قلي زاده، بازيکن جواني که سال هاي قبل هم کم و بيش حرکات تکنيکي و گلهاي زيبا از او مي ديديم، امسال با پيشرفتي چشمگير، به يکي از درخشان ترين جوانان ليگ تبديل شده و حتي اخيرا کارلوس کي روش را نيز وادار کرد تا او را به تيم ملي دعوت کند. قلي زاده هم با زدن 6 گل و ارسال 7 پاس گل، درخشش خاصي در سايپاي علي دايي داشته و زير نظر اين مربي گام هاي بلندي برداشته است.

 

حالا در سالي که تيم قهرمان ليگ احتمالا از جذب بازيکنان جديد محروم است، زمزمه هاي نقل و انتقالاتي حاکي از وجود پيشنهادهاي مختلف براي اين دو ستاره سايپا است. از استقلال به عنوان اصلي ترين مشتري داخلي قلي زاده ياد مي شود و ترابي هم مشتري هاي زيادي در داخل و خارج کشور دارد. البته تفاوتي در قراردادهاي اين دو وجود دارد؛ ترابي با توجه به قراردادي که سال قبل با سايپا بست، پس از ليگ هفدهم هم هنوز بازيکن اين تيم به شمار مي آيد اما قلي زاده با انجام آخرين ديدار مقابل پيکان، ديگر قراردادي با نارنجي پوشان ندارد.

 

امروز هم علي دايي در کنفرانس خبري پيش از بازي تيمش مقابل پيکان با سوالي در خصوص اين دو وينگر تکنيکي مواجه شد. پاسخ دايي به موضوع ماندن يا رفتن آنها جالب بود. سرمربي تيم سايپا در اين باره گفت: قلي زاده قراردادش با ما تمام مي شود ولي در صورت ماندن در ايران، براي سايپا بازي مي کند. ترابي هم که با ما قرارداد دارد و ماندني است. دايي در ادامه اما به نکته اي اشاره کرد که شايد مشتريان اين دو نفر را کماکان اميدوار نگه دارد. او گفت: اين را بدانيد که کادر فني ما فقط بسته به يکي دو نفر نيست و خيلي افراد در مجموعه سايپا زحمت مي کشند. اگر هر بازيکني از اين تيم برود، يک نفر بهتر از او را مي آوريم.

 

حالا با اين حرف ها که شايد بتوان آن را چراغ سبز قلمداد کرد، شايعات و بحث هاي نقل و انتقالاتي پيرامون ترابي و قلي زاده بيشتر از قبل خواهد شد و بايد ديد سرنوشت فوتبالي آنها در فصل آينده چطور رقم مي خورد.

نظر شما