شناسهٔ خبر: 25230505 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان:

معرفی شخصیت های کورد منجر به همگرایی ملی خواهد شد

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: معرفی شخصیت های کورد در سطح کشور منجر به همگرایی ملی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، حسین خوش اقبال، شامگاه پنج شنبه (۶ اردیبهشت) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در سنندج تشکیل شد، با اشاره به اینکه کوردها خود را ایرانی اصیل می دانند، گفت: بی شک معرفی شخصیت های کورد در همگرایی ملی تاثیرگذار است.

 

وی با اشاره به اینکه کوردها و اهل تسنن این استان ثابت کردند همواره در حفظ و اعتلای نظام و انقلاب پیشگام هستند، عنوان کرد: انتظار می رود نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از انتصاب نخبگان این استان در بدنه مدیریت کشور حمایت کنند.

 

وی اظهارداشت: امور فرهنگی در شهرستان های استان را نمی توان با یک یا دو نفر در ارگان های فرهنگی و امکاناتی در حد صفر پیش برد و این حوزه نیازمند اختصاص اعتبارات و توجه بیشتری است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان بیان کرد: طرح بومی سازی در جذب دانشجو به زیان استانی هم چون کردستان بوده است و متاسفانه در طول سال های اجرای این طرح نخبگان این استان نتوانستند جذب دانشگاه های برتر شوند و مردم این منطقه از نمایندگان مردم در مجلس انتظار اصلاح این طرح را دارند.

 

خوش اقبال از دیگر خواسته های مردم این استان از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را تعیین روز ملی به نام لباس  کوردی خواند و گفت: لباس کوردی از هر لحاظ چه رنگ و طرح و چه حجاب و پوشش آن بسیار شاخص است.

برچسب‌ها:

نظر شما