شناسهٔ خبر: 25230479 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اراده الهی رمز پیروزی نظام در برابر دشمنان است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار سرتیپ پاسدار مهدی ربانی پنجشنبه شب در آیین گرامیداشت شهدای عملیات بازی دراز که در سرپل ذهاب برگزار شد ، با اشاره به اینکه حرم

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار سرتیپ پاسدار مهدی ربانی پنجشنبه شب در آیین گرامیداشت شهدای عملیات بازی دراز که در سرپل ذهاب برگزار شد ، با اشاره به اینکه حرم احمد بن اسحاق سرپل ذهاب قدمگاه و زیارتگاه شهیدان و رزمندگان بوده است، افزود: شهید شیرودی حماسه آفرین و تیزپرواز هوانیروز در منطقه عملیاتی کشور با رشادت های فراوان تیپ زرهی دشمن بعثی را منهدم و میخکوب کرد.
وی بیان کرد: شهید شیروی در عملیات بازی دراز بیش از 40 سانحه را پشت سر گذاشت و حدود 300 گلوله به بالگرد آن اصابت کرد اما لحظه ای در حفظ و حراست از کیان اسلامی از پا نیفتاد تا به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
وی با بیان اینکه جبهه های غرب قابل قیاس با جبهه های جنوب نیست، افزود: رزمندگان اسلام در جبهه غرب گمنام و مظلوم و با کمترین امکانات در مقابل دشمن بعثی ایستادند و به پیروزهای بزرگی دست یافتند.
وی با اشاره به عملیات آزادسازی ارتفاعات بازی دراز ، اظهار داشت: دشمن بعثی در هشتم اردیبهشت پاتک خود را به سمت دشت ذهاب آغاز کرد و شهید شیرودی با بالگرد خود تانک ها را مورد هدف قرار داد و به دلیل کاهش ارتفاع با گلوله تانک از پشت سر مورد هدف قرار گرفت.
معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در عملیات غرورآفرین بازی دراز ، دشمن بعثی 800 کشته و یک هزار و 500 تن اسیر داد و 60 دستگاه تانک و نفربر نیروهای عراقی نیز منهدم شد.
ربانی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از بدو پیروزی تا به امروز در هر مقطعی مورد تهدید دشمن بود و بدخواهان نظام در ابعاد مختلف ترکیبی انواع تهدیدها را به کار گرفتند اما آنچه ما در این مسیر کسب کردیم اراده الهی برای پیروزی در برابر دشمنان بود.
وی گفت: اگر امروز نظام اسلامی از نظر تکنولوژی به جدیدترین فناوری دست یافته است و می تواند با دشمن رقابت کند ، این دستاوردها در پرتو رویارویی با دشمن بعثی به دست آمده است.
وی افزود: نظام اسلامی رفته رفته حوزه نفوذ خود را تا دریای مدیترانه گسترش داد به گونه ای که دشمن برای مقابله با تفکر انقلاب و جبهه مقاومت ، گروه هایی را در قالب تکفیری ، تروریستی و داعش تربیت کرد و به سوریه و عراق فرستاد، مسیری که قرار بود از سوریه آغاز و با پیروزی در عراق و در انتها به ایران ختم شود.
وی با بیان اینکه دشمن حوزه نفوذ ما را بعد از تفکر انقلاب مورد هدف قرار داده است، گفت: امروز شاهد هستیم که فرهنگ شهادت و دین در کشورهای حاشیه جمهوری اسلامی ایران رسوخ کرده است ، به برکت صدور انقلاب است و در سایه این مهم ، چهره سران و حاکمان مرتجع عرب بر همگان آشکار شد.
معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد که امت اسلام باید مسلح و پرتوان، قدرت مقابله با تهدیدهای منطقه ای و مقابله با اسرائیل را داشته باشد.
ربانی گفت: عملیات بازی دراز قطعه مهمی از پازل بزرگ دفاع مقدس بود که در سایه جانفشانی های رزمندگان اسلام ، کشورمان در برابر نیروهای بعثی به پیروزی های بزرگی دست یافت.
دوم اردیبهشت سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بازی دراز در سال 1360 است که تا 10 اردیبهشت ماه همان سال ادامه داشت و در این عملیات ارتفاعات حساس این منطقه در سرپل ذهاب از اشغال دشمن آزاد شد.
در عملیات غرورآفرین بازی دراز، 2 گردان از سپاه و 2 گردان از ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند که رشادت های رزمندگان اسلام از جمله شهید خلبان شیرودی در این عملیات باعث شد تا شهید بهشتی جمله معروف 'عرفان واقعی خانقاهش بازی دراز است' را بیان کند.
در این عملیات هوانیروز ارتش نقش به سزایی ایفا کرد و در آن خلبان علی اکبر شیرودی سرانجام پس از رشادت های فراوان در راه پاسداری از وطن به شهادت رسید.
در این عملیات 54 دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، 2 فروند بالگرد، 2 دستگاه ادوات مهندسی از تجهیزات دشمن منهدم شد و 12 دستگاه تانک و نفربر، پنج دستگاه ادوات مهندسی به عنوان غنیمت جنگی به دست رزمندگان دلاور مرد کشورمان افتاد، ضمن اینکه یک هزار و 500 تن از نیروهای دشمن بعثی در این عملیات کشته و زخمی شدند و 700 نفر از نیروهای متخاصم بعث نیز به اسارت در آمدند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از 90 هزار تن جمعیت در دوران هشت سال دفاع مقدس 803 شهید ، 163 آزاده و 840 جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7079/7399/8066
انتهای پیام

نظر شما