شناسهٔ خبر: 25230448 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

نماینده ایران در سازمان ملل متحد:

شورای امنیت به سیاست مستثنی بودن رژیم صهیونیستی پایان دهد

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، رژیم صهیونیستی را عامل بی ثباتی در منطقه دانست و از شورای امنیت خواست تا به سیاست مستثنی بودن این رژیم خاتمه دهد.

صاحب‌خبر -

العالم-ایران

غلامعلی خوشرو روز پنج شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل که با موضوع وضعیت خاورمیانه و مساله فلسطین با تمرکز بر جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در کشتار تظاهرکنندگان فلسطینی در نوار غزه برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.

وی اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را عامل اصلی و مرکزی همه کشمکش ها و منازعات در خاورمیانه دانست و با اشاره به استمرار سیاست های تجاوزکارانه، توسعه طلبانه و تبعیض نژادی این رژیم افزود: نمایش سیاسی امریکا و رژیم اسرائیل نمی تواند سیاست های تجاوزکارانه این رژیم نسبت به همسایگان را که منبع اصلی تهدید علیه صلح و امنیت در منطقه است، بپوشاند. سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به استمرار اشغالگری در سرزمین فلسطین و بخش هایی از خاک سوریه در جولان از سوی رژیم صهیونیستی اضافه کرد: اخیرا وزیر همکاری های بین المللی این رژیم اعتراف کرده است که بیش از 100 بار حمله هوایی به سوریه و لبنان انجام داده است.

خوشرو تصریح کرد: این اقدامات تجاوزکارانه و ناقض قوانین بین المللی با هدف حمایت از گروه های تروریستی صورت می گیرد. وی با توصیف رژیم صهیونیستی به عنوان رژیمی سرکش، اظهار کرد: جنایات اخیر این رژیم در نوار غزه که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از تظاهرکنندگان فلسطینی شد، اقدامی برنامه ریزی شده است و کشورهایی که از این رژیم حمایت می کنند دستشان به خون مردم فلسطین آغشته است.

وی تصمیم غیرقانونی آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خود به این شهر را نقض صریح قوانین بین المللی و قطعنامه های مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل دانست و تاکید کرد این اقدام بی تردید به تشدید وضعیت منجر خواهد شد.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد یادآور شد: اگر شورای امنیت در برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه جدی است باید به سیاست استثنا بودن رژیم صهیونیستی خاتمه داده شود.

خوشرو ضمن اعلام همسبتگی قوی جمهوری اسلامی ایران با مردم فلسطین، بر حمایت از حقوق قانونی و تجزیه ناپذیر ملت فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت و برخورداری از آزادی در کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

نظر شما